שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, מודעות ממוקדות קהלים בגוגל, נראה שאין סוף לשיטות הפרסום והשיווק הזמינות לעצמאים ובעלי עסקים. אבל גם בעידן הדיגיטלי דבר אחד לא השתנה והוא כוחה של המלצה כנה השווה זהב. הגיע הזמן להכיר את ה'שיווק היברידי' המשלב בין יתרונות האונליין לאיכויות המפגש הבינאישי. ראיון שיפתח לכם את הראש
"האתגר הכי גדול של עצמאית ועצמאי תמיד היה ונשאר שיווק, ובעידן הדיגיטלי זה נהיה מסובך מאי פעם", אומר משה חרלופסקי, מייסד BizMakeBiz, קהילת העסקים הגדולה בישראל. "כל בעל ובעלת עסק קטן מכירים את התחושה הזאת. אתם יודעים שאתם טובים, הלקוחות שלכם מרוצים, אבל אין לכם מושג מאיפה יגיעו הלקוחות הבאים ואין משהו מתיש יותר מהמרדף שלא נגמר אחרי הלקוח הבא".
איך הופכים שיווק מפה לאוזן לשיטה
כבר שנים שהשתתפות פעילה בנטוורקינג עסקי מוכיחה את השפעתה החיובית על עסקים, חדשים וותיקים כאחד, בכל התחומים. הנטוורקינג מאפשר למשתתפים ליצור שיתופי פעולה, הפניות עסקיות והזדמנויות חדשות. נוצרים חיבורים בין המשתתפים והמשתתפות, הקשרים נהיים אישיים והדוקים ונוצרת מערכת עסקית המבוססת על אמון הדדי ביחס ליכולות האישיות והמקצועיות של בעלי ובעלות עסקים.
החברות בקהילה לוקחת את המוטיב הפשוט של 'המלצה מפה לאוזן' והופכת אותה לשיטת שיווק המאפשרת לבעלי עסקים לחשוף את השירותים והמוצרים שלהם בפני מאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים בצורה הכי כנה וישירה.
"השאלה שכל עצמאי ועצמאית צריכים לשאול את עצמם היא איך אפשר להרחיב את מעגלי ההיכרות, להיפגש אונליין ופנים מול פנים עם כמה שיותר אנשים ולחשוף אותם לשירותים ולמוצרים שלהם בצורה הכי אפקטיבית".
יחד עם זאת, נראה שהמודל הישן של הנטוורקינג מאבד עם הזמן את הרלוונטיות שלו, ולא רק בגלל משבר הקורונה והריחוק החברתי שנכפה עלינו בשנתיים האחרונות.
"המציאות מושכת את כולנו למרחב המקוון, לפעילות אונליין. עסקים מכל הסוגים היום יותר מתמיד מוצאים דרכים לתת שירותים אינטרנטיים, מה שפותח בפניהם קהל לקוחות פוטנציאלי גדול יותר מבעבר. בהתאם לכך גם מודל הנטוורקינג היה צריך להתאים את עצמו ולהציע פתרונות הולמים לעבודה מרחוק ולשירות מרחוק".
הדור הבא של הנטוורקינג
"לפני שנתיים או שלוש כשאמרת נטוורקינג הכוונה הייתה לקבוצה של אנשים שמתלבשים יפה, נוסעים למקום המפגש, לעיתים שעות, יושבים בחדר במשך 3 שעות ומציגים את העסק שלהם. היום הגבולות נפרצו. נטוורקינג מתרחש באינספור דרכים בהיקפים חסרי תקדים. אנחנו מקיימים מפגשי נטוורקינג עם עשרות משתתפים, וכל זה ישירות מהמחשב, בין אם אתה עורך דין במשרד שלך ברמת גן, משווק דיגיטלי שנמצא בתאילנד או מעצבת פנים מפרדס חנה" חרלופסקי מסביר בהתרגשות.
"בשנה האחרונה השקנו מספר עצום של כלי אונליין שאפשר לומר שהמציאו את הנטוורקינג מחדש, עד כדי כך שגם לאחר שנפתחה מחדש האפשרות להיפגש פיזית כמו פעם, מרבית חברי הארגון היום ממשיכים להשתמש בכלי האונליין".
ארגון BizMakeBiz מונה קהילה של מעל ל-57,000 עצמאים ועצמאיות הנפגשים, ברשת ומחוצה לה, במטרה אחת – להכיר, לחשוב יחד ובעיקר – להפנות לקוחות אחד לשניה בצורה שוטפת. הארגון הוותיק והמנוסה ממשיך להתקדם כל הזמן ופיתח לאחרונה 'שיווק היברידי' המשלב את הטוב מכל העולמות, האונליין והאופליין ומאפשר לחברי וחברות הקהילה פלטפורמה שיווקית מקיפה וחסרת פשרות .
המודל החדשני של BizMakeBiz כולל מעל 100 מפגשי נטוורקינג אונליין בחודש ומצד שני עשרות מפגשי נטוורקינג פנים מול פנים כשגם פה נעשה שינוי והמפגשים הרבה יותר מהירים ומקצועיים. זאת בנוסף למערכת הפניות שמקלה על היכולת של חברי הארגון להפנות לקוחות אחד לשני, חדרי אונליין ייחודיים שמארחים כ 2,000 מפגשי אחד על אחד בחודש, מערכת מכרזים והצעות עבודה מקוונות, מערכת וובינרים מתקדמת וגם ממשק הרצאות מוקלטות. בנוסף, ישנן גם קהילות ייעודיות לפי תחומים כגון: דיגיטל ושיווק, נדל"ן, משפחה, בריאות, B2B, מקצועות התפתחות אישית ועוד, המאפשרות לבעלי ובעלות עסקים מאותו תחום להתייעץ, להפנות ולהתפתח אישית.
היום, כשנראה שניתן להשיג הכל בלחיצת כפתור, וקבוצות עסקיות דיגיטליות צצות כפטריות אחרי הגשם, ישנה חשיבות מכרעת לקהילה אמיתית שעומדת מאחורייך ונמצאת שם בשבילך.
"ה'שיווק ההיברידי' משלב באופן מדהים בין יתרונות המפגש הפרונטלי האישי לבין העידן הדיגיטלי על שלל יתרונותיו" אומר חרלופסקי. "המפגשים והאינטראקציות באונליין שמאפשר המודל של BizMakeBiz הוא לא מפגש אקראי עם אנשים זרים, אלא מפגש אפקטיבי ומועיל עם חברי וחברות קהילה שמעוניינים בטובתך, שנמצאים שם בשביל לתמוך בעסק שלך, שיש ביניכם יחסי גומלין שכולם מרוויחים מהם".
"כך שלמעשה, חברי הארגון נהנים ממעטפת שיווקית חסרת תקדים בהיקפה, והכל במקום אחד דרך ממשק נוח וידידותי שלא דורש ידע מקדים או כישורים טכנולוגיים יוצאי דופן בשביל להשתמש בו בהצלחה. כל אחד ואחת לפי מה שמתאים להם בכל נקודת זמן".
ככה זה מרגיש כשבאמת מקשיבים לך
"שיווק, בסופו של דבר, הוא תחרות על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים. הכוח האמיתי של כל בעל ובעלת עסק הוא הם עצמם. הרי בשביל מה יצאת לעצמאות? בשביל לצעוק את הבידול שלך לעולם – הפלטפורמה של BizMakeBizמאפשרת לך לעשות את זה! בשיווק ההיברידי יש לך את היכולת להביא את עצמך, עם המקצועיות חסרת הפשרות שלך, להציג אותה בגאווה ולשווק את עצמך בדרך הכי אותנטית ואפקטיבית. בין אם פנים מול פנים או אונליין, עומדים לרשותך בכל רגע נתון המון כלים זמינים שמרחיבים את יכולת החשיפה שלך והרחבת המעגלים העסקיים" אומר חרלופסקי בהתרגשות.
"המודל שלנו מאפשר לחברים ולחברות להתייעץ, לדבר, לשתף, לחשוב על רעיונות חדשים, להמציא ולמצוא את עצמם מחדש, וזה לא פחות חשוב מהשיווק עצמו" הוא מוסיף. "נוצר מעגל תמיכה חברתי ומקצועי שמעשיר אותך, תחושת הלבד נעלמת, ויש אנשים סביבך שמגוייסים לעזור לך להתקדם".
שיווק שמתקדם יחד איתך
"הצרכים של בעלי ובעלות העסקים משתנים עם השנים, הקהילה שלנו גדלה ומתפתחת כל הזמן ואנחנו איתם, מתאימים את הכלים והפתרונות שלנו לצרכים החדשים" מסביר חרלופסקי.
"הרחבנו את כלי השיווק שעומדים לרשות החברים בארגון, עם דגש מיוחד על כלים דיגיטליים מקוונים שמאפשרים שיווק אפקטיבי גם מרחוק. הכל במטרה לאפשר לעסקים העצמאים להמשיך ולפרוח, בכל זמן ובכל מקום".
בימים אלו מציעה קהילת BizMakeBiz לעצמאים ובעלי עסקים קטנים להכיר מקרוב את הכוח של שיווק היברידי איכותי במחיר היכרות חסר תקדים במשך 3 חודשים. לפרטים נוספים על מבצע ההצטרפות ולהרשמה לחצו כאן >>>
קרדיט צילום: אהד רמתי