המשקיעים כבר הבינו: המהפכה החשמלית בעיצומה. הכירו את כלי הרכב שכובש את שוק העסקים הישראלי

7,482
הקטנוע החשמלי של בליץ מוטורס

אמין יותר, בטוח יותר, זול יותר וירוק יותר – הכירו את הקטנוע החשמלי תוצרת כחול לבן שכובש בשנים האחרונות עסקים רבים בישראל. הביטוח המופחת, עלויות התחזוקה האפסיות והעובדה שהוא לא זקוק לדלק הם רק חלק מהיתרונות שגרמו לרשתות כמו דומינוס ופיצה האט, לצד גופים כמו דואר ישראל ומד"א ועד בעלי עסקים עם ציי משלוחים קטנים עד בינוניים, להחליף את ציי הקטנועים שלהם ולהצטרף למהפכה החשמלית.

הקטנוע החשמלי של בליץ מוטורס

עם הפריצה הגדולה של כלי הרכב החשמליים, היה זה רק עניין של זמן עד שגם הכלים הדו-גלגליים יצטרפו למהפכה. מעבר ליתרונות האקולוגיים, הקטנוע החשמלי הוא בשורה של ממש לעסקים, בייחוד אלו המחזיקים ציים גדולים של קטנועים לשליחויות. "מדובר פה ברעידת אדמה בתחום הדו-גלגלי בישראל" אומר רפאל מוזינסקי, מנכ"ל חברת בליץ מוטורס והיזם מאחורי הקטנוע החשמלי. הבלאי הגבוה, התחזוקה השוטפת, דמי הביטוח האסטרונומיים וכמובן מחיר הדלק הופכים את אחזקתו של צי קטנועים לכאב ראש אמיתי ובור בלי תחתית של הוצאות לבעל העסק. הקטנוע החשמלי פותר את כל הבעיות האלה.

בזמן שגלובס חושפים כי רק עכשיו טסלה קיבלה רשמית ממשרד התחבורה רישיון ליבוא מסחרי של כלי רכב, חברה ישראלית קטנה ובועטת עוקפת את כולם ומובילה את המהפכה החשמלית עם פיתוח ישראלי כחול לבן. בליץ מוטורס, שהתחילה את פעילותה ב- 2012, מביאה את בשורת הרכב החשמלי לשוק הקטנועים העסקיים עם פריצות דרך טכנולוגיות שלא היו מביישות את חברות הרכב הגדולות בעולם. נכון להיום למעלה מ-2,000 קטנועים חשמליים של בליץ כבר צוברים קילומטראז' מכובד על כבישי ארצנו ונהנים מחיסכון בלתי נתפס של כמעט 60% בהוצאות האחזקה של בעליהם.

במקביל להתפרשות קטנועי בליץ בישראל, החלה החברה לפעול גם בבלגיה ובהולנד, שם מוקמים צוותי שירות כפי שיש בישראל והחלו פיילוטים עם חברות B2B בענף המזון והאריזה. גם בדרום אפריקה חברה בליץ לזכיין שקיבל כבר את אישור משרד התחבורה המקומי ומתחיל להקים צוות ולספק פיילוטים לחברות משלוחים גדולות.

הסוד של החברות הגדולות שכדאי ליישם גם בעסק שלכם

עשרות חברות וארגונים ישראליים הנשענים על ציי קטנועים כבר התקדמו לקטנוע החשמלי. דומינוס, מקדונלד'ס, פיצה האט, מד"א, ג'פניקה, ג'ירף, שבתאי, בורגראנץ', בורגר קינג, משרד האוצר, לצד שליחים רבים של Gett Delivery ושירות משלוחי המזון Wolt: וזהו רק קצה הקרחון. לאחרונה, עם האישור שקיבלה בליץ לעבוד עם עיריות ללא צורך במכרז, הצטרפו גם האחרונות לקהל הלקוחות המרוצים של החברה. יחד עם זאת, קטנועי בליץ זמינים גם לעסקים קטנים ובינוניים עם פריסת תשלומים נוחה ומשתלמת ששומרת על תזרים חיובי.

עם סיומה של שנת 2020, נכנסה חברת בליץ מוטורס למסחר בבורסה, זאת לאחר שהתמזגה עם חברת הנוסטרו 'ענבר גרופ פיננסים'. ציבור המשקיעים הגיב בהתלהבות רבה למהלך שהוביל לזינוק של 62% במנייה עם פרסום ההודעה. אין ספק שבדיוק כמו הנסיקה המטאורית של טסלה, גם בארץ ציבור המשקיעים, הן הפרטיים והן המוסדיים, מבין שכלי רכב חשמליים הם העתיד של כולנו.

הטכנולוגיה הייחודית של בליץ מאפשרת לקטנוע לנסוע 30 אלף ק"מ בשנה, בהשוואה לכ-5,000 ק"מ בקטנוע רגיל. "הקטנועים החשמליים שלנו יכולים להגיע ליותר מ-145 קמ"ש. הפתרון שלנו מאפשר לשליחים להטעין את הקטנוע כפי שטוענים אייפון", הסביר רפאל מוזינסקי בראיון שערך TheMarker עם פרסום המיזוג שמטרתו לאפשר לחברה להשקיע יותר בפיתוח.

"בליץ מעניקה פתרון טכנולוגי שלם של הנעה חשמלית ירוקה חסרת זיהום ולוקחת חלק מרכזי בפתרון בעיות תנועה במרכזי ערים" מספר לנו מוזינסקי. בליץ מוטורס מתכוונת להפוך לחברה גלובלית ולהתמקד בשכפול ההצלחה במספר רחב של מדינות באירופה, הודו וארצות הברית. מוזינסקי אף מספר לנו כי בעתיד הלא רחוק ייהנו הקטנועים החשמליים מהטבות נוספות בשל היותם אקולוגיים ותורמים להפחתת הפגיעה בזיהום האוויר וצריכת הדלק, כך שבהחלט יש למה לצפות.

תאמו עוד היום פיילוט אצלכם בבית העסק
ותיהנו מתנאי רכישה ייחודיים והטבות בלעדיות

לתיאום נסיעת מבחן והצטרפות לפיילוט ללא התחייבות השאירו פרטים:

סוד הקסם: בלאי נמוך ושירות לא שגרתי

התועלת הכלכלית המגולמת בקטנוע של בליץ אינה מקרית. סוד העניין הוא במבנה הקטנוע, אשר כולל מנוע חשמלי שקט להפליא. המנוע עצמו אינו דורש כל תחזוקה, אז אפשר לשכוח מהחלפות שמן ובלאי. בנוסף, הסוללות נשלפות וניתנות בקלות להחלפה ולטעינה בשקע סטנדרטי, כך שבכל רגע נתון ניתן לשמור סוללה טעונה זמינה ומוכנה לשימוש. 

התחזוקה מצטמצמת לרכיבים המתכלים היחידים שהם הבלמים והצמיגים, וכאן מודל התחזוקה הייחודי של בליץ נכנס לפעולה ומצליח גם הוא להפתיע. במסגרת שירות התחזוקה של החברה, אנשי התחזוקה של בליץ מגיעים ישירות לבית העסק ומטפלים בכלי מקצה לקצה. כך שאפשר לשכוח מביקורים במוסכים, זמני המתנה לחלקים ועלויות בלתי צפויות שקשה לתכנן מראש

החיסכון והאמינות וגם השקט של קטנועי בליץ נובעים מאותו המקור – מנוע חשמלי מתקדם, ללא חלקים נעים. סדרת פריצות דרך טכנולוגיות אפשרו למהנדסי החברה ליצור קטנוע בלי גיר, רצועות או שמן. הבלאי הטבעי היחיד שלו הוא בצמיגים וברפידות הבלמים. גבי אלחיאני, קצין בטיחות ראשי במד"א מסכם כי "יש לנו קטנועים של בליץ וכל התיקים שלהם ריקים! אין לי כמעט חשבוניות על טיפולים – כמעט ואני לא מתעסק עם האופנוע!". 

חיסכון עצום עוד לפני הקילומטר הראשון

ההוצאות המרכזיות על כל כלי רכב מתחלקות לרוב ל-3. בלאי ותחזוקה שוטפת, ביטוח וכמובן – דלק. מדהים לראות שהחיסכון המגולם בקטנוע החשמלי מגיע עוד לפני שהוא עולה על הכביש! קטנוע חשמלי המקביל בעוצמתו לקטנוע בנזין בנפח 125 או 250 סמ"ק נדרש לאגרת רישוי וביטוח בקטגוריה הזולה ביותר, כמו קטנועי 50 סמ"ק. המשמעות? חיסכון מיידי של 3,000 ש"ח בשנה בביטוח העסקי לכל קטנוע.

הסיבה לכך היא מנגנוני הבטיחות המתקדמים המגיעים כחלק אינטגרלי מהקטנוע החשמלי של בליץ, שהופכים אותו לבטיחותי משמעותית ביחס לכל קטנוע בנזין מקביל. בנוסף, מקבלים מנהלי ציי הרכב ובעלי העסק אפליקציה ייחודית לניטור ובקרה על התנהגות הרוכבים. האפליקציה מספקת נתונים בזמן אמת על מיקום הקטנוע, מהירות הנסיעה ואופי הנהיגה, ומאפשרת להגביל את המהירות המקסימלית של כל קטנוע. כך נוצרת הפחתה משמעותית בנסיעות פרועות ומסוכנות ובתאונות הדרכים, ומכאן גם ההטבה המשמעותית בביטוח.

"מאז שהשקנו את 350 הקטנועים החשמליים של בליץ", סיפרו לנו ברשת דומינוס פיצה, "חווינו ירידה דרסטית של כ-47% בתאונות שליחי הקטנועים. התוצאה הזו הושגה בזכות המעבר מבנזין לחשמל ובזכות מערכות מתקדמות המסייעות לנו בבקרה על נסיעה פרועה". כשמחשבים את הוצאות עורכי הדין ותביעות הנזיקין האפשריות, ירידה של 47% בתאונות היא חיסכון אדיר של זמן, כסף וכאב.

תאמו עוד היום פיילוט אצלכם בבית העסק
ותיהנו מתנאי רכישה ייחודיים והטבות בלעדיות

לתיאום נסיעת מבחן והצטרפות לפיילוט ללא התחייבות השאירו פרטים:

בלי צורך בדלק ועם טווח בלתי מוגבל

בעוד שקטנוע בנזין רגיל 'שורף' בממוצע כ-40 אגורות לכל קילומטר, לקטנוע החשמלי של בליץ נדרשות רק 2 אגורות לאותו מרחק. כן, אתם קוראים נכון, מדובר על חיסכון של כ-95% מעלויות הדלק. על נסיעה של כ-2,000 קילומטר בחודש אנחנו מדברים על לא פחות מ-10,000 ש"ח לשנה לכל קטנוע. הוסיפו לזה את בזבוז הזמן הנלווה בתדלוק והסכום הזה יעלה עוד יותר!

כמובן שהחשמל עליו נוסעים הקטנועים לא מגיע מהאוויר, אך בניגוד לרכבים חשמליים הדורשים עמדות טעינה ייעודיות ובזבוז זמן יקר, את הקטנועים של בליץ אפשר להטעין בכל מקום שבו יש שקע זמין.

פיתוח ייחודי ובלעדי נותן לדגם 3000x טווח נסיעה כמעט אינסופי ושם סוף לבזבוז זמן על תדלוק. את עוצמתו הוא מקבל מסוללות נשלפות שאפשר להטעין מכל שקע או להחליף בכל מקום ובתוך שניות ספורות להמשיך בנסיעה. הוא יכול לנסוע גם עם סוללה אחת בזמן שהאחרות בטעינה, וכל סוללה נוספת מגדילה את המרחק שהוא יכול לעשות. הנהגים קוראים לזה טווח בלתי מוגבל.

רפאל מוזינסקי, מייסד ומנכ"ל בליץ מוטורס.

מגמות עולמיות לא פעם מאחרות להגיע לשוק הישראלי, אבל במקרה הזה אנחנו נמצאים בחזית הטכנולוגיה והחיסכון. בליץ מוטורס משנה את שוק הרכב; עם עלויות קבועות נמוכות, בלאי מינימלי ועלות מזערית לקילומטר, הקטנועים החשמליים מקצצים את ההוצאות בכל עסק בלי לעשות רעש. בין החיסכון הכספי לשירות התחזוקה היעיל, בליץ מוטורס מציעה פתרון פורץ דרך שמאפשר לעסקים לשפר את הרווחיות שלהם ואף לגדול משמעותית.

מסכם זאת יפה רונן, זכיין של מסעדת ג'פניקה המפעיל חמישה סניפים ברחבי הארץ, אשר היה מהראשונים לאמץ את הקטנוע החשמלי במערך המשלוחים: "השירות של בליץ מעולה, התחזוקה של הכלים נוחה מאד, אנשי השירות מגיעים עד אלייך, בלי צורך להתעסק עם מילוי דלק ובדיקת שמן. וכמובן יתרון גדול של הקטנועים היא התרומה שלנו לשמירה על איכות הסביבה. אין ספק שזה הכיוון שהעולם מתקדם אליו ואנחנו שמחים להיות חלק מהדרך". 

בימים אלו בליץ מציע לעסקים לפגוש מקרוב את מהפכת הקטנוע החשמלי אצלכם בבית העסק בפיילוט יייחודי.

לתיאום נסיעת מבחן והצטרפות לפיילוט מלאו פרטים עוד היום
ונציג בליץ מוטורס ייצור איתכם קשר בהקדם

לתיאום נסיעת מבחן והצטרפות לפיילוט ללא התחייבות השאירו פרטים:

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!

דילוג לתוכן