ממחשבה במקלחת לסטארט-אפ חדשני: זאת הדרך להפוך את הרעיון שלכם לחברה טכנולוגית מצליחה (לפני שיגנבו לכם את הרעיון, שוב)

140,731
הדרך להפוך את הרעיון שלכם לסטארט-אפ טכנולוגי

אם יש לכם רעיון לסטארט-אפ טכנולוגי אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם. נפגשנו לשיחה קצרה עם חברה ישראלית המתמחה בהפיכת רעיונות טובים לחברות טכנולוגיות מצליחות. קראו וגלו מהם השלבים להפוך את הרעיון שלכם לסטארט-אפ מנצח

"יש לי רעיון לסטארט-אפ!" היא מחשבה שעברה כנראה בראשו של כל ישראלי, לפחות פעם אחת. לאור אקזיטים של חברות כמו מובילאיי, שנמכרה לאינטל ב-15.3 מיליארד דולר או Waze, אותה רכשה גוגל עבור סכום של 1.1 מיליארד דולר, לא פלא שהקמת סטארט-אפ היא המטרה הישראלית החדשה.

אבל איך יודעים אם הרעיון שלכם באמת יכול להפוך לסטארט-אפ מצליח? ומהם השלבים להפוך את אותו רעיון לחברת טכנולוגיה רווחית, שתעצב את העתיד עבור כולנו?

מהו סטארט-אפ ואיך הוא שונה מעסק רגיל

לפני הכל, חייבים להכיר את ההבדלים המשמעותיים בין סטארט-אפ, שהיא חברה טכנולוגית חדשנית בעיקרה, ובין כל עסק אחר. כשיש למישהו רעיון לפתוח עסק רגיל, למשל מוסך או אפילו מסעדה, הדרך יחסית מוכרת. הקונספט של תיקון מכוניות או בישול אוכל לאנשים הם רעיונות מוכרים שיש להם שוק- אנשים צריכים שמישהו יתקן להם את המכונית ולפעמים הם רוצים לאכול בחוץ ולבלות. כלומר, הרעיונות העסקיים האלו היו קיימים בעבר, מישהו כבר עשה את זה בעבר, ואפשר ללכת בעקבותיו וללמוד מהטעויות שלו.

אבל מה קורה כאשר הרעיון לעסק אינו מוכר וטומן בחובו פעולות ועקרונות חדשים?
למשל, בראייה לאחור, תארו לעצמכם כמה קשה היה להבין לפני 15 שנה מהי בדיוק רשת חברתית. ועכשיו תארו לעצמכם כמה קשה היה להסביר אותה לעולם ולהוציא אותה לפועל.

כאן בדיוק מתחיל הרעיון לסטארט-אפ: רעיון חדשני שיכול להפוך למיזם טכנולוגי. המיזם נותן מענה לבעיה חדשה או פותר בעיה קיימת בדרך חדשה לגמרי. לכן, הדרך שכל יזם צריך לעשות כדי להפוך את הרעיון שלו לסטארט-אפ היא שונה לגמרי. הרעיון הראשוני של הסטארט-אפ חשוב, אבל הביצוע וההוצאה לפועל הם שיכריעו האם יהיה פה סטארט-אפ מצליח.

איפה נמצאים כל הרעיונות הטובים

לפני הכל, לפני שבכלל אפשר לדבר על מימוש ודרכי פעולה, חייבים שיהיה רעיון. ולא רק זה, הוא חייב להיות רעיון טוב מספיק שיש לו פוטנציאל הצלחה אמיתי.
השאלה שנותרה היא: איך מגיעים אל הרעיון הזה?
הדרך לשם היא אולי השלב הראשון והקריטי של כל סטארט-אפ, וכל יזם מגיע אליה בדרכים שונות.

אחת הדרכים המוכרות ביותר מגיעה מתוך רצון לפתור בעיה שקשורה בכאב אישי. הרי לא סתם אומרים שצורך הוא אבי ההמצאה, ולכן אין זה מפתיע שחברות סטארט-אפ רבות התחילו עם רעיון שבא לענות על צורך מסוים או לפתור כאב אישי איתו התמודדו היזמים עצמם או האנשים הקרובים להם. למשל, יש לא מעט סטארט-אפים שמטרתם להקל על חייהם של נכים או אנשים מבוגרים, ואותם סטארט-אפים יוצרים מוצר או שירות שמטרתם להקל על המתמודדים עם קשיי תנועה, התמצאות או מטלות היום יום.

דרך נוספת היא פנייה לשוק גדול מספיק שיכול ליהנות מהמוצר שהסטארט-אפ מציע. למשל, רוב האנשים בעולם המערבי מתקשים בניהול נכון ויעיל של הזמן שלהם, ולכן אם ישנו מוצר מהפכני שמציע דרך חדשה, יעילה ונוחה שעוזרת לניהול הזמן, הפוטנציאל הרווחי של מוצר כזה הוא משמעותי.

כמו כן, ישנה הדרך בה פועלים אנשים שיוצרים שוק, כלומר כאלה אשר הצורך נוצר על ידם ולא על ידי המציאות סביבנו. הכוונה היא לאותם רעיונות משני מציאות שמובילים את השוק בעקבותם. אפשר לקחת לדוגמה מוצרים רבים מבית היוצר של אפל וסטיב ג'ובס, שיצרו ז'אנרים טכנולוגיים חדשים שלא ידענו שאנחנו צריכים עד אז. זאת כנראה הדרך הכי פחות נפוצה, אבל שווה לזכור שהיא קיימת כדי שלא נפחד להמשיך ולהעז.

אבל מה קורה כאשר כבר הגענו למצב בו יש לנו רעיון טוב ומגובש, שאנחנו חושבים שיש לו פוטנציאל להצליח? איך אנחנו יודעים מה השלב הבא והנכון במסע למימוש הרעיון?
לאחר שהיזמים גיבשו רעיון וסגרו את כל הפינות בנוגע לדרכי הפעולה שלו והאם הוא עונה על צורך או בעיה, כל מה שנותר הוא לבדוק האם הוא יכול לעבוד בעולם האמיתי.
בדיוק בשלב זה כדאי להיעזר במי שכבר עשה את זה, והצליח להביא אנשים רבים משלב הרעיון אל שלב הקמת החברה, מבלי להתפשר על הרווחיות. אחת מהחברות הללו היא StartPlan, מהמובילות בישראל בתחום פיתוח וייעוץ לסטארט-אפים. החברה פיתחה לאורך השנים תהליך עבודה מדוקדק שלוקח בחשבון את כל הרכיבים השונים של יישום רעיון טכנולוגי, וכאשר אותם רכיבים מיושמים בסדר הנכון, הם יכולים לבנות חברות טכנולוגיות מצליחות.

תיקיית סטארטאפים

איך זה שרעיון אחד מעז (ומצליח).

היזמים פונים אל חברת StartPlan עם הרעיונות אותם הם רוצים לפתח. אבל לפני שהחברה תקדם ותייעץ לסטארט-אפים החדשים, היזמים חייבים להוכיח ולשכנע את החברה שהרעיון שלהם יכול להצליח.
עם זאת, הרעיון לא יוצא לדרך על סמך הפיץ' (ההצעה) לבדו. מכאן מתחילה חברת StartPlan בחקר שוק מקיף ומקצועי, שיוכל למעשה לענות על השאלה: האם לרעיון יש פוטנציאל והאם קיימת כדאיות להיכנס לשוק הספציפי של הסטארט-אפ. אם התגלה במהלך המחקר שיש לרעיון פוטנציאל הצלחה ויש עניין למוצר כזה בשוק ספציפי, החברה תכניס את אותם יזמים לתכנית מלאה שכוללת ליווי והכנה לקראת גיוס ההשקעה הראשונית במוצר, בניית תכנית עסקית והכנת הדמייה של המוצר הסופי.

אז יש לכם רעיון לסטארט-אפ טכנולוגי שיכול להצליח?

השאירו פרטים בטופס לתיאום פגישה חינמית תחת סודיות מובטחת שתעזור לכם להבין מהם הצעדים הבאים להפיכת הרעיון שלכם למציאות.

מוכנים, היכון- תחרות!

אז עכשיו הרעיון מבוסס ונמצא שיש פוטנציאל ראשוני. אבל האם הרעיון שלכם לבד שם בפסגה?

למעט רעיונות בודדים שלא נמצאו להם מתחרים משמעותיים בשוק, לרוב הרעיונות החדשים יש מתחרים ברמה כזאת או אחרת. יכול להיות שמדובר על פתרונות שונים לאותה בעיה, או פתרונות דומים שיש להם את היתרונות והחסרונות שלהם על פני האחרים.
בשלב זה צריך להבין האם אותם מתחרים מסכנים את הסטארט-אפ הפוטנציאלי שלכם. כלומר, מהי האחיזה של המתחרים בשוק, והאם הם שולטים בו ברמה כזאת שאין טעם להיכנס למירוץ אבוד מראש. עם זאת, כיוון שסטארט-אפים עוסקים לרוב ברעיונות טכנולוגיים חדשים שעוד לא התבססו, הסיכוי שהשוק עדיין "בתולי" ונטול תחרות משמעותית הוא גבוה. כך אפשר להיכנס למשחק, לראות מה עושים המתחרים הקיימים, וליהנות מתחרות בריאה שיש בצידה יתרונות רבים. בנוסף, מומלץ ואף רצוי מאד להבין מה המתחרים הפוטנציאליים שלכם עשו, ולהבין את החוזקות והחולשות שלהם, כדי ללמוד ולחסוך לעצמכם זמן וכסף.

לאחר מכן, הגיע הזמן להתרכז בכם ולהבין במה הרעיון שלכם שונה מהרעיונות והפתרונות הקיימים האחרים. אותו שוני נקרא בידול בשפה המקצועית, והוא זה שיוביל אתכם בהמשך תהליך הבניה של הסטארט-אפ. אם תהיו יצירתיים מספיק, שאר הסטארט-אפים שיבואו בעקבותיכם יגדירו את עצמם על פי החידוש שאתם יצרתם בתחום.

משלב הרעיון ועד שלב ההקמה- איתכם לכל אורך הדרך

בסופו של יום, החזון מאחורי הגישה של StartPlan הוא שאם מישהו יכול להעז ליצור משהו חדשני בעולם שלנו, הוא צריך לקבל את כל התמיכה האפשרית. כיוון שאפילו שיכול להיות שמדובר ברעיון מבריק, אבל כזה שמאחוריו לא קיימת עשייה והאומץ לעשות את הצעד הראשון במסע להגשמתו, אף אחד לא יצטרף אל אותם יזמים והרעיון שלהם יתפספס. אבל אם היזמים מקבלים את הדחיפה הראשונית הזאת ומתחילים לבנות את הסטארט-אפ שלהם עם ההכוונה הנכונה, יהיו אנשים שירצו להצטרף אליהם ולצאת יחד לדרך.

בנוסף, חשוב לציין שלא מדובר בתהליך מהיר או פשוט. התהליך כולו אורך חודשים רבים, והוא יכול להיות מורכב ואף מתיש לפעמים, ולכן מי שקופץ למים חייב להיות מחויב לתהליך ולהאמין בהצלחת הרעיון. ב- StartPlan מדגישים שהיזמים המגיעים אליהם מקבלים מהם משימות ועובדים קשה מאד, אך בהתאם לכך גם הפידבק של החברה עצמה- תשקיעו, תקבלו.
StartPlan רואה את עצמה שותפה מלאה להצלחה של הסטארט-אפים שהיא מטפחת, וכפי שניסחו זאת בחברה : "מבחינתנו אנחנו שותפים לדרך של היזמים שלנו. אנחנו שם כדי ליצור ולתת מהניסיון שלנו כדי שהם יצליחו באמת."

בטוחים שהרעיון שלכם ישנה את המציאות בה אנחנו חיים וישפיע על עיצוב העתיד של כולם? מוכנים לצאת לדרך ולהפוך את הרעיון שלכם לסטארט-אפ מצליח?

השאירו פרטים בטופס לתיאום פגישה חינמית תחת סודיות מובטחת שתעזור לכם להבין מהם הצעדים הבאים להפיכת הרעיון שלכם למציאות.

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!

דילוג לתוכן