השילוט החכם מאפשר ליותר ויותר חנויות לשחרר את העובדים והמנהלים מהמטלה המתישה ולהתפנות לשיפור הנראות והתפעול, מניעת השחיקה בעבודה ולהגדלה משמעותית של היעילות
שילוט המחירים בחנות אולי נראה מובן מאליו למרבית ציבור הצרכנים, אבל עבור צוות החנות ומנהליה מדובר בכאב ראש לא קטן.
מעבר לדרישה החוקית להציג מחירים ברורים ומפורטים על המוצרים, מדובר כמובן בחלק מחווית הקנייה והשירות ללקוח כך שהשילוט חייב תמיד להיות עדכני, מסודר וברור.
ההתעסקות היום יומית עם החלפת והדפסת השילוט הקיים, בעיקר עבור מוצרים שמתחלפים בתדירות גבוהה או עבור מוצרים שיש להם עדכון מחירים יומי, כמו פירות וירקות, גוזלת זמן רב ודורשת תשומת לב לא מבוטלת על מנת לוודא שהמחירים המוצגים נכונים, מעודכנים, ברורים וגם מסונכרנים עם הקופות בעסק.
אין ספק שכל מנהל או עובד שהתעסקו בחייהם עם עדכון שילוט המחירים חלמו בשלב כזה או אחר על כפתור קסם שאפשר יהיה ללחוץ עליו ולעדכן בדקות ספורות את כל השילוט בחנות. היום החלום הזה הוא כבר מציאות של מעל 400 חנויות בישראל.
להדפיס, להדביק, לתלות. שוב. ושוב. ושוב
מחירי סוף עונה, מבצעי חגים, בלאק פריידי או פשוט תחלופה של מוצרים, שינויים ועדכונים בסידור המדפים והתצוגה בחנות ושינוי יומיומי במחירים. כל אלו מצריכים צוות עובדים שעובר בכל החנות, מוריד את השילוט הקיים, מדפיס או מכין את השילוט המעודכן, מסיר את המדבקות הישנות ועובר מוצר מוצר, מדף מדף, ומעדכן את המחירים והמבצעים. ויש גם את הסנכרון שחייב להתבצע אל מול הקופות יחד עם העדכון בחנות עצמה, שלוקח בעצמו המון זמן ותשומת לב, ואת הבקרה השוטפת שחייבת לעשות על ידי המנהלים על מנת לוודא בכל רגע נתון שאין טעויות או חוסרים בסימון המחירים.
מדובר, כמובן, בתהליך איטי ומתיש, שמבזבז אנרגיה וזמן רב לעובדים וגורם למנהלים לאבד פוקוס ממשימות חשובות יותר. מעבר לכך, אותו תהליך יכול להוביל לטעויות רבות. אותן טעויות יכולות להוביל לתלונות של לקוחות על שילוט לא ברור ותלונות לגבי הצגת המחיר שיכולות להוביל בתורן לקנסות כבדים.
עכשיו נסו לדמיין איך כל זה עומד להיראות לגמרי אחרת, כיוון שעם פתרון מתקדם טכנולוגית אפשר יהיה לשנות את כל התמונה- לשחרר את העובדים מהמטלה השוחקת, לחסוך בזמן ועלויות ולהגדיל את ההצלחה בתחומים אחרים בחנות.
אחראי תפעול או בעלי עסק/ רשת?
בואו לשמוע על מהפכת השילוט החכם שעומד להשתלט על החנויות!
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם המידע
על הצעד שישפר לכם את העסק:
הפתרון שסוחף בסערה את החנויות בישראל
"אין לנו ספק שעולם הקמעונאות עומד בפני שינוי עצום, בדיוק כמו שקרה בכל תחומי השירותים האחרים" אומרים לנו בחברת ראס. החברה מספקת פתרונות חכמים לקמעונאים ולחנויות ברחבי הארץ.
לפני מספר שנים הציגה החברה לראשונה פתרון מהפכני ויחיד מסוגו בישראל לתצוגת מחירים בחנויות – PRICER, מערכת תצוגת מחירים דיגיטלית מתקדמת המאפשרת להציג ולעדכן מחירי מוצרים המוצגים ללקוחות בקלות מדהימה באמצעות מערכת ניהול מרכזית. נכון להיום PRICER כבר הוטמע בהצלחה בעשרות רשתות שיווק ומאות סניפים בישראל וזוכה לתשבוחות רבות מצד עובדי החנויות והמנהלים הנהנים מפתרון פשוט החוסך בזבוז אדיר של זמן וכסף, לצד ביקורות חיוביות ביותר מצד הלקוחות הנהנים מסדר ושקיפות במחירי המוצרים בחנויות.
"הכל התחיל כששני קמעונאים שכבר השתמשו במוצרים אחרים שלנו פנו אלינו. הם קיבלו קנסות כיוון שהשילוט אצלם בחנות לא הציג את המחיר המשני (מחיר ל-100 גר'/ מ"ל) והם ביקשו מאיתנו פתרון למצב הזה. גם אם לא עשו זאת בכוונה, הצוות בחנויות טעה לפעמים ושכח לכלול את המחיר כולו, והקנסות חזרו על עצמם. ככה הגענו בעצם ל- PRICER (צג מחיר דיגיטלי), ועכשיו הפתרון הזה קיים אצל למעלה מ-600 חנויות בישראל".
מדובר למעשה בשלטים דיגיטליים שנשארים קבועים על המדף או הסטנד וניתנים לעדכון בכל ובבת אחת. "אפשר לעדכן את כל המחירים של כל החנות בכמה קליקים פשוטים מהמחשב, אפשר להחליף את המיקומים של המוצרים בלי להזיז את השילוט ולהסתבך, אפשר בעצם לעשות הכל. ככה העובדים לא צריכים לעשות סיבובים ולקחת איתם רשימות ומדבקות, אלא המנהלים יכולים לעדכן כמה דברים מרחוק, בלי לערב בכלל את העובדים, ובכמה דקות הכל כבר מעודכן."
בעלי חנויות שחששו מהמעבר בהתחלה, בעיקר מהוצאות גדולות יותר מאשר ההוצאות המוכרות להם של הדפסה ומדבקות, הבינו מהר מאד שזה באמת פשוט. הכל מאד קל להבנה ותפעול ועלות ההחלפה לשלטים דיגיטליים היא חד פעמית ובטווח הארוך מכניסה הרבה יותר בזכות הצוות שהתפנה לתפעול טוב יותר של החנות."
"ההחלטה העסקית הכי טובה שעשיתי בשנים האחרונות"
דיברנו עם כמה בעלי עסקים שעשו את המעבר והחלו להשתמש ב-PRICER בחנויות ובסניפים שלהם. אחד מהם הוא איתי מרשת "נוי השדה", המתמחה בפירות וירקות איכותיים וטריים.
במה שונה העבודה היום לאחר שעברתם להשתמש ב-PRICER בסניפים שלכם?
"מה לא השתנה? פעם היינו רושמים את המחירים על לוחות והטושים המיוחדים שאיתם רשמנו עלו הרבה מאד כסף וגם נטו להתקלקל די מהר. ובכלל, היינו צריכים להכין משהו כמו 70 שלטים כל יום ושמישהו ירשום את המחירים. זה לא נראה טוב ולא רציני וגרם לחוסר אחידות בשילוט של הרשת.
עכשיו עם השילוט החכם יש אחידות רשתית, כל המחירים כתובים ונראים אותו דבר, וגם הכל בשליטה שלנו כהנהלה. פעם הייתי צריך לשלוח הודעה לכל הסניפים ולבקש שיעדכנו את המחירים, ובתחום הפירות והירקות המחירים משתנים כל הזמן ומהר מאד. עכשיו אני לא צריך לדבר עם אף אחד, ואני יודע ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות. ברמת ההנהלה אנחנו קובעים את המחירים של הפירות והירקות מרחוק וזה מתעדכן בסניפים. ככה המחיר על המדף יהיה גם המחיר בקופה.
היום אני יותר רגוע, כי פעם אם המחיר בקופה לא תאם את המחיר על המדף זה יצר לנו נזק תדמיתי כרשת, והיום אני יודע שהכל מתומחר כמו שצריך והכל תואם. פעם המחירים יכלו להתפספס בסניף מסוים, והלקוחות היו כועסים. היום זה לא קורה."
איך הלקוחות הגיבו לשינוי?
"הלקוחות עפים על זה! מבחינתם אנחנו מגלים שקיפות מולם, וזה חשוב במיוחד בתחום של פירות וירקות שלא תהיה עבודה בעיניים. יש חנויות שמעדיפות לא לשים מחירים על דברים יקרים יותר, ואצלנו זה לא ככה. לכל מוצר יש מחיר והוא ממוקם לידו. ובכלל, ברמת הניראות הכללית, זה יותר נקי ומסודר והרבה יותר קל וברור להבין את המחירים. "
אחראי תפעול או בעלי עסק/ רשת?
בואו לשמוע על מהפכת השילוט החכם שעומד להשתלט על החנויות!
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם המידע
על הצעד שישפר לכם את העסק:
גם רועי מחברת ח.כהן הכניס את השילוט החכם של PRICER לעוד 9 סניפים של הרשת לאחר שסיימו פיילוט ראשון בהצלחה באחד הסניפים.
"מבחינת חוויית העבודה עם המערכת של PRICER, היא יציבה ולא הייתה תקלה מהותית. היא מאד נוחה וידידותית."
איך השתנתה העבודה בעקבות המעבר לעבודה של השילוט החכם של PRICER?
"התחלנו עם ההתקנה של המערכת במחלקת ירקות, שם המחירים משתנים על בסיס יומי ולפעמים כמה פעמים ביום. המחירים מתפרסמים מוקדם בבוקר ואז אנחנו קובעים את המחיר על המדף. אם פעם היה צריך לעבור מדף מדף, לפעמים יותר מפעם אחת ביום, עכשיו אני פשוט משנה את המחיר במערכת וזהו.
אנחנו לא צריכים לפנות לגרפיקה לעיצוב שלט חדש, להדפיס שלטים, להעביר אותם ממקום למקום. תחשבו שיש קרוב ל-200 פריטים שמשתנים מדי יום. עכשיו השינוי קורה בקלות ובמהירות."
ואיך הגיבו הלקוחות שלך למעבר לשילוט הזה?
"הלקוחות אמרו לנו שעכשיו הכל יותר ברור. הם רואים את המחיר בכל רגע, שום דבר לא נשכח ולא צריך לתפוס איזה עובד בחנות ולשאול כמה עולים המלפפונים או העגבניות.
וגם העובדים שלנו מרוצים. זה הקל מאד על העבודה שלהם וזה נוח עבורם וגם עבור מנהל המחלקה."
ולא מדובר רק על תחום המזון.
צח מקמחי תאורה מצא בשילוט החכם של PRICER את כל מה שרצו עבור אולם התצוגה שלהם.
"יש לנו אולם תצוגה של גופי תאורה וכל PRICER מראה את המחיר של המוצר, כמה נשאר ממנו במלאי ומה המספר הסידורי שלו. ככה יש סנכרון מלא בין התצוגה ובין המערכת. זה מקל על העובדים, זה עוזר למכירות וזה משדר את היוקרה שאנחנו רוצים לשדר. הלקוחות שלנו לא מחפשים פתקים על הקירות, העובדים שלנו לא מתעסקים בהחלפה של פתקים והכל נראה הרבה יותר טוב.
יש לנו פתרונות חשמל חכמים באולם התצוגה שלנו, אז למה שגם השילוט שלנו לא יהיה בהתאם? בנוסף, האפשרות לשלוט בזה בקלות היא משמעותית וחוסכת לנו עלויות וזמן.
אנחנו קונים עוד ועוד שלטים של PRICER כל הזמן ולמעשה אין היום פריט באולם התצוגה שיושב בלי PRICER. זה פשוט שיפר את הכל בצורה מדהימה."
גם יעיל, גם חסכוני והכל בקליק אחד
בחברת ראס מעריכים שהתפוצה של השילוט החכם והמתקדם של PRICER רק תגדל.
"אין ספק שמדובר במשהו שנראה ביותר ויותר חנויות ורשתות קמעונאיות. אין סיבה להדפיס היום מדבקות או שלטים כשיש פתרון נוח, יעיל והרבה יותר זול בטווח הארוך.
הפידבק שאנחנו מקבלים מחנויות ורשתות היום רק מוכיח לנו את זה. בעלי עסקים ומנהלי תפעול תופסים את הראש ואומרים 'איך לא עשינו את המעבר לשילוט החכם הזה קודם?'. יש היום הבנה שזה שווה את המעבר והמאמץ הראשוני כי זה חוסך המון בטווח הרחוק."