ה"אייפון" של המשקלים: הדור הבא של המשקלים החכמים עושה מהפכה ברשתות המזון ובמרכולים

14,944

ההייטק הגיע גם למשקלים וכעת ניתן לקבל מגוון חדשני של אפשרויות ושירותים כמו עדכון מחירים אוטומטי שמונע טעויות והפסדים, מסכים ומדבקות ברקוד מותאמים אישית, מעקב אחרי מדדי מכירה ואפילו שקילה עצמית ופרסומות ללקוחות

אין ספק שהטכנולוגיה הנוכחית שינתה כל היבט בחיינו מקצה לקצה ונגעה בתחומי חיים רבים. מי חשב עד לפני כמה שנים שיהיה ניתן לשלם על כמעט כל דבר באמצעות הטלפון, או שנוכל לקיים פגישות עבודה בוידאו. כעת, הטכנולוגיה של המכשירים החכמים הגיעה גם למשקלים ברשתות המזון והמרכולים, והיא מציגה לעולם את הדור הבא של המשקלים שיודע לעשות הרבה יותר מאשר לשקול ולהוציא מדבקה עם מחיר. בנוסף, היא פותרת על הדרך בעיות רבות ומייעלת באופן משמעותי את העבודה והשירות שניתן ללקוחות.

האתגר מספר אחד של כל קמעונאי

אם תשאלו כל קמעונאי, מנהל סופרמרקט, בעל קצביה או ירקן, הם יגידו לכם שהקושי היום יומי המשמעותי ביותר הוא עדכון מחירי המוצרים השקילים בקופות ובמשקלים: פירות, ירקות, בשר וגבינות. אלו המוצרים שמחירם משתנה בתדירות הגבוהה ביותר, לפעמים אפילו כמה פעמים ביום.

באופן טבעי, השינויים התכופים במחיר גורמים לטעויות בחיוב הלקוחות, ומשם להפסדים גדולים, לצד בזבוז זמן יקר של עובדים שהוקדש לעדכון מחירים ידני במקום לשיפור השירות והגדלת המכירות.

"בדיוק מסיבה זאת, התעקשנו על כך שהמשקלים שאנחנו מייבאים יגיעו עם מערכת מובנית שמעדכנת מחירים באופן אוטומטי." מספר לנו זיו מחברת ראס, שעובדת זה קרוב לעשור בתחום הטכנולוגיה עבור רשתות קמעונאיות. "המשקלים החדשים מתחברים לרשת של החנות באמצעות תקשורת קווית ויכולים גם לעבוד עם wifi. ככה הם יכולים לקבל עדכון מיידי מהקופה הראשית שמעדכנת את המחירים. זה פשוט ולא מבזבז את הזמן של העובדים והמנהלים".

על כך מסכים גם בוריס מרשת "אושר-עד" הפועלת בפריסה ארצית. "במשקלים הקודמים שהיו נמצאים במעדניות ובקצביה היה צריך לזכור ברקודים בראש, או להתקין קודים באופן ידני. עכשיו עם המשקלים החכמים הכל מסתנכרן אוטומטית, והמחירים תמיד מדויקים ונכונים. זה מונע טעויות שהיו יכולות להיגרם ממחירים לא נכונים ובנוסף מונע המון פחת במוצרים עצמם."

רוצים להביא את הדור הבא של המשקלים לעסק שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם עם כל מה שצריך לדעת:

לא רק הימנעות מטעויות, אלא מהפכה חכמה בתחום המשקלים

עדכון המחירים האוטומטי הוא רק קצה הקרחון מבחינת האפשרויות שהמשקלים החכמים מציעים.

לדוגמה, כיום משרד הבריאות מחייב לציין תאריכים על גבי המדבקה שיוצאת מהמשקל. מדובר, כמובן, בתאריך הייצור והתאריך האחרון המומלץ לצריכה. בעוד שהמשקלים הישנים הדפיסו מדבקות עם תאריכים בצורה חד גונית ואחידה, המשקלים החדשים מאפשרים להתאים את המדבקות הללו באופן אישי לרשת/ לעסק, למקם אייקונים או להבליט את התאריכים החשובים כדי לדאוג לבריאות הלקוחות. הנה למשל רק חלק מהמידע החדש שניתן למקם על המדבקות:

  • ערכים תזונתיים
  • הסבר מפורט על כל מוצר
  • תנאי אחסון מומלצים של הפרי או הירק
  • היכן גדלו הפירות והירקות שנרכשו ואפילו- מי גידל אותם


בנוסף, ניתן להוסיף למדבקות קוד QR שמאפשר ללקוחות לבצע סריקה באמצעות הטלפון הנייד ולהגיע לאתר ייעודי של העסק בו ניתן להציע מתכונים, סרטוני אוכל, פרסומות ומבצעים בלעדיים שמטרתם להגדיל את המכירות תוך כדי השהייה בחנות. כמו כן, חשוב לציין כי למשקלים החכמים יש צג שפונה אל הלקוחות ומנצל את זמן ההמתנה בדלפק השירות כדי להציג פרסומים ומבצעים שיכולים גם הם להגדיל את המכירה.

"הגענו להבנה שהדרישות של הקמעונאים וגם הלקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות, והמשקלים החכמים הם חלק מהדרישה." מסביר זיו מחברת ראס. "הלקוחות דורשים יותר מידע על המוצרים שהם קונים, והקמעונאים שמחים לספק אותו כחלק משיפור השירות והשקיפות."

המשקל החכם יודע להוציא מדבקות בהתאמה אישית לדרישות הקמעונאי

אבל, המהפכה האמיתית מתרחשת הרבה מעבר למידע שניתן להוסיף על המדבקות. לעומת המשקלים הישנים, המשקלים החכמים מספקים מידע על העבודה, והרבה ממנו, וכיום ניתן להוציא דוחות מסוימים ישירות מהמשקל.

ניהול חכם בכל השלבים- מהמלאי ועד המכירות

בנוסף לחידושים בתחום המדבקות, לאחרונה חברת ראס שחררה לעולם את הממשק החדש שלה- PAAS . הממשק החדש מציע לקמעונאים מגוון רחב של אפשרויות וביניהן מערכת ניהול רשתית, בה ניהול המשקלים נעשה ממקום אחד בלבד, לצד יכולות רחבות ומגוונות של איסוף מידע מנקודות המכירה. באמצעות המערכת הייחודית יכולים הקמעונאים והמנהלים לאסוף מידע על המוכרים שנמצאים בדלפק: כמה הם מכרו, כמה מכירות התבצעו ביום, ומהן שעות העומס בעבודה.

הממשק החדש מאפשר למנהלים לתחזק את המוכרים הקיימים, לתגמל את העובדים המצטיינים או לשנות את ההתנהלות וסידור העבודה. אם כל זה לא מספיק, הדוחות מספקים בנוסף נתונים על המלאי, על מגוון המוצרים הקיימים, וסטטיסטיקות נוספות שעוזרות לניהול השוטף.

בוריס מרשת "אושר עד" מוסיף: "המידע שמגיע אלינו מהקופות עוזר לנו לייעל את תהליך ה-fifo, ולנהל את המלאי בצורה הרבה יותר קלה."

המשקלים החכמים כבר עושים מהפכה ברשתות המזון והמרכולים בישראל! הגיע הזמן להצטרף ולהביא את המאה ה-21 אליכם לחנויות.

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם עם כל מה שצריך לדעת:

ואיך העובדים בחנויות התרגלו לעבודה עם המשקלים החכמים?

"המעבר לא לקח הרבה זמן ומהר מאד ראינו את התועלת שהוא הביא. התפעול פשוט ונגיש, העבודה עם המשקלים החכמים עוזרת לעובדים לבחור מוצרים ומונעת מהם לעשות טעויות שפעם היו מתרחשות כל הזמן" בוריס משתף.

גם מתנאל מ-"שלושה קצבים", רשת קצביות מוכרת, שותף לתחושה. "זה האייפון של המשקלים מבחינתי. המשקל נוח מאד לעובדים, ולא ראיתי עובד שנתקל בבעיה. הוא מאד מאד נגיש, לכל רמה ואופילו לעובדים שלא יודעים עברית. אפשר לעבוד איתו באמצעות הכנסת קוד פריט או שם המוצר, מה שנוח לעובד."

בנוסף, מתנאל מציין את הליווי הצמוד של חברת ראס שעזר להם לחסוך המון כסף על טעויות מכניות. "ראס עושים הכל כדי שהמשקלים יהיו מאופסים ומאוזנים בכל רגע נתון, אבל אפילו אם אחד העובדים לא שם לב והמשקל עצמו לא מאוזן, המשקל הזה חכם מספיק כדי לדעת כמה גרמים חסרים. זה מונע טעויות שעולות במצטבר הרבה מאד כסף. וכמובן שאנחנו מקבלים מראס הדרכה כדי שהעובדים ידעו כיצד להשתמש במשקלים החכמים בצורה הנכונה ביותר."

לבסוף, דיברנו גם עם ישראל מרשת "מעדני גורמה", רשת קצביות בפריסה ארצית, שהחלה להשתמש במשקלים החכמים לפני כ-10 שנים והיו בין הראשונים בארץ שעשו את המעבר. "המשקלים החכמים מאד ידידותיים למשתמש, וגם אצלנו המעבר היה חלק. אנחנו מאד מרוצים מהמשקלים עצמם וגם מהליווי של חברת ראס. הם פשוט מבינים קמעונאות, כיוון שהם הרבה שנים בתחום. ככה שכל בקשה שהייתה לי הם הבינו וסיפקו לי פתרון או תמיכה ועם שיתוף פעולה מלא."

לא רק עבור העובדים- משקל חכם בתפעול הלקוחות

מעבר לבשורה הטכנולוגית ולשיפור יעילות העבודה, ההבדל האמיתי שמפריד בין הדור הישן של המשקלים החכמים וזה החדש הוא אפשרויות השקילה החדשות.

הדור הבא של המשקלים מאפשר סוגים חדשים של שקילה חכמה: מעכשיו לא רק העובדים יכולים לשקול, אלא הלקוחות בעצמם הם אלו שמבצעים את פעולת השקילה. הם מגיעים אל הקופה לאחר שלקחו את הכמות הרצויה ולאחר שהמשקל החכם הוציא עבורם את המידע הנחוץ על גבי מדבקה: הכמות, המחיר, וכמובן הברקוד. המערכת החכמה של המשקל מצוידת במסכי מגע ברורים ופשוטים לשימוש, וללא צורך בהקלדה של קודים מסובכים. המערכת החכמה של המשקל יודעת לעשות זאת כיוון שהיא מסוגלת לזהות את הפרי או הירק שהלקוח מניח עליו בזכות מצלמה מיוחדת המזהה איזה סוג של תפוחים או עגבניות נמצא כרגע על המשקל, מה מחירו עכשיו וכמובן, מה המשקל שלו.

בנוסך לכך, השקילה העצמית של הלקוחות היא מדויקת יותר, וטובה בהרבה מהמשקלים המרובעים המובנים בקופות הסטנדרטיות, כיוון שברוב המקרים נוצר פחת מתמיד בשקילה שמתבצעת במשקלים אלו. רוב המוצרים יוצאים מתחום המשקל, מתגלגלים הלאה על המסוע או פשוט לא ממוקמים נכון. כך יוצא שהרבה מאד מהמוצרים האלו לא נשקלים במלואם והרווחים לבית העסק יורדים.

לעומת זאת, המשקלים החדשים לזיהוי פירות וירקות מצוידים בקערת משקל נוחה לשימוש, שיכולה להכיל כמות גדולה של מוצרים מבלי לפספס. יתרה מזאת, ניתן להתאים באופן אישי את מיקומה של קערת השקילה לפי דרישת הקמעונאי או הפידבק המתקבל מהלקוחות בחנות, ולפי מיקום המשקל החכם כולו בחנות עצמה. כך הלקוחות יוכלו להשתמש במשקל בצורה נוחה ועם כמה שפחות עזרה מהצוות.

רשת "אושר עד" היא בין הרשתות היחידות כרגע שבהן מותקנים המשקלים החדשים לשקילה עצמית, אבל קמעונאים נוספים שדיברנו איתם מספרים כי הפתרון הזה יכנס גם אליהם בשנים הקרובות. בוריס מ-"אושר עד" מספר שהלקוחות אצלם קיבלו את השקילה העצמית בזרועות פתוחות: "אצלנו יש כמה פתרונות כוללים של שירות עצמי, החל ממסופונים שמאפשרים סריקה תוך כדי תנועה בסופר, וגם קופות לשירות עצמי. אבל גם לקוחות שלא מעוניינים בשירות הכולל מרוויחים מהשקילה העצמית. ברשת שלנו רוב סלי הקניה הם גדולים, בין 40-50 פריטים בכל קניה. כך שלקוח שמביא לקופה מוצרים שעברו שקילה ועם ברקוד מוכן מקצר את הזמן הממוצע שהוא יחכה לחשבון. זה מייעל בנוסף גם את הזמן של הקופה והכל מתקדם הרבה יותר מהר."

"בינינו" בוריס מסכם, "אף אחד לא אוהב לעמוד בתור בקופה. כך שאנחנו מאמינים שהלקוחות ישמחו לעשות כל דבר שיקצר להם את זמן ההמתנה. הם מגיעים לקופה, השקית מוכנה עם הברקוד, צפצוף וגמרנו. בסלים גדולים זה מאד משמעותי ואנחנו כבר רואים איך התורים משתחררים הרבה יותר מהר מאז שהמשקלים נכנסו לסניפים שלנו".

הסטנדרט החדש של המשקלים שישנה את רשתות המזון
אין ספק שהמהפכה הטכנולוגית שמביאים המשקלים החדשים אל רשתות המזון והמרכולים כבר שינתה את העבודה היומיומית, ובעיקר הפכה אותה ליעילה יותר ופשוטה יותר.

העובדים מקבלים מערכות נוחות וחכמות שעוזרות להם לבצע את העבודה בצורה נעימה ויעילה ומשחררת אותם מפעולות מכבידות שגוזלות זמן יקר, המנהלים מקבלים נתונים על העובדים, על המכירות ועל המלאי בכמה לחיצות כפתור פשוטות, והלקוחות מקבלים אפשרויות קניה חדשות שמקצרות את משך הקנייה והעמידה בתור לקופה או בהמתנה להזמנות האונליין. או במילים אחרות- כולם מרוויחים.

המשקלים החכמים כבר עושים מהפכה ברשתות המזון והמרכולים בישראל! הגיע הזמן להצטרף ולהביא את המאה ה-21 אליכם לחנויות.

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם עם כל מה שצריך לדעת:

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!

דילוג לתוכן