איש השב"כ לשעבר שגורם לעסקים להרוויח מיליונים

17,102
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

הוא התחיל בכלל בתור איש שירות הביטחון הכללי, סיים בהצלחה את תחרות "איש הברזל" המפורסמת, אבל בזכות דייט אחד ששינה את חייו, היום הוא עוזר לעסקים להכפיל ולשלש את הרווחים שלהם. ישבנו לראיון עם רן סיבוני כדי לגלות – איך הוא גורם לעסקים לממש את הפוטנציאל הרווחי שלהם?

נותני שירותים רבים בארץ נמצאים במצב של הישרדות כלכלית, במקום במצב של צמיחה וגדילה. לרובם יש גם פוטנציאל לא ממומש, תקרת זכוכית שמונעת מהם להגיע לסכומים שהם יודעים שהם יכולים להרוויח. לתוך הפער הזה נכנס רן סיבוני, איש שב"כ בעברו, שביום-יום שלו לוקח בעלי עסקים שרעבים להצליח ומלמד אותם איך לנגוס ברווחים הגדולים.

השינוי שהתחיל בדייט בודד

"הכל התחיל מבחורה אחת ששינתה לי את החיים – והיא לא אשתי," מתלוצץ סיבוני, ואכן, מדובר בשינוי קיצוני. מאדם שלמד ערבית ופרסית במטרה להתקדם בקריירה כאיש שב"כ, היום תוכלו למצוא אותו מוביל את "מועדון המיליון", בית ספר לעסקים שעוזר ללקוחותיו לבנות עסק שמרוויח מיליון ש"ח בשנה. "הייתי בדייט," הוא מספר "והיא סיפרה לי שהיא יועצת ארגונית. מהרגע שהיא תיארה לי את התפקיד – הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים". הפגישה הקצרה הזו הובילה את סיבוני לעזוב את תפקידו בשב"כ מזה כעשר שנים ולהירשם ללימודי תואר שני בייעוץ ארגוני במקביל להכשרת מאמנים אישיים (קואוצ'ינג). עם סיום לימודיו הצטרף לאחיו, שעסק בלחימה משולבת וסייע לו לזכות באליפות הארץ. משם סלל את הדרך לעבודה עם אנשים פרטיים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית כמאמן מנטלי, והוביל אותם להישגים חסרי תקדים בתחומם.

מהשב"כ לאליפות העולם

אחד מהישגיו הבולטים של סיבוני היה כאשר שימש כמאמן המנטלי של טריאל אבסוב, מהאתלטים המובילים בעולם בענף לחימת הסמבו, שייצג את ישראל באליפות העולם בענף והביא לראשונה מדליית ארד בתחום – זאת לאחר ששבר את ארובת העין בקרב הראשון, מה שאיים על המשך השתתפותו בטורניר.

"שם הבנתי שהפן המנטלי הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה, לא פחות מהפרקטיקה" הוא מספר. "יש מנטליות שצריך לעבוד עליה אם רוצים להגיע למטרות האיכותיות באמת. וזה תקף לא רק לספורט אלא לכל תחום, גם בעסקים, בטח בעסק שרוצה לייצר רווח של מיליון ש"ח בשנה. וכשמדברים על חוסן מנטלי, סיבוני הוא האיש לשוחח איתו. בעברו השתתף בתחרות "איש הברזל" ואף חצה את הרי האלפים בריצה של 250 ק"מ, הישגים ספורטיביים מרשימים כשלעצמם, אף מעבר לכך, מדובר בתחרויות אשר דורשות, מעבר לכשירות גופנית גבוהה, חוסן נפשי יוצא מגדר הרגיל.

יחד עם זאת, סיבוני לא נעצר שם. "כולם מדברים על מיינדסט ומנטליות של מנצחים ומצליחנים וזה באמת מאוד חשוב" הוא מסביר וממשיך:  "אבל עם מיינדסט וחוסן מנטלי לא הולכים למכולת. אתה יכול להאמין בעצמך מאוד חזק כל היום אבל אתה חייב גם את הפרקטיקה הנכונה, בלי מנגנון עסקי מדויק שעומד מאחורי זה, אתה לא שונה ממישהו אחר שקם בבוקר עם רעיון מעניין שחלם עליו בלילה וקורא לעצמו יזם. האתגר האמיתי בדרך להצלחה עסקית הוא לשלב את החוסן המנטלי הזה, האש בעיניים, את הביטחון העצמי, האמונה בעצמך וכושר ההתמודדות עם אתגרים לצד מודל עסקי שיכול להוביל אותך ליעדים העסקיים שלך וסיסטם מבוסס וחזק לא פחות. וזה בעצם מה שמבדיל את הגישה שלי בתור מי שמוביל עסקים להצלחה ואת תפיסת העולם העסקית שאני מיישם אצל לקוחותיי מכל אחד אחר".

הגבול הדק שבין כישלון למיליון

תואר שני בייעוץ ארגוני עם התמחות בפסיכולוגיית ספורט כמו שיש לו, רן מסביר, זה הרבה, אבל זה לא מספיק בשביל לקחת עסק ולהביא אותו לשיאים פיננסיים חדשים. בשביל להבין כיצד סוללים את הדרך להצלחה, חייבים גם לחוות אתגר וכישלון. זה חלק בלתי נפרד מהלמידה, ורן סיבוני יודע היטב כישלון מהו.

בתחילת דרכו כבעל עסק עצמאי הצטרף רן לאחד מארגוני הנטוורקינג הגדולים בישראל ומהר מאוד התקדם לתפקיד יושב ראש והקים את אחת הקבוצות החזקות בארץ. שני יזמים שראו את הנחישות שלו ואת היכולת שלו להוביל אחריו אנשים הציעו לו להצטרף לפרויקט גדול ושאפתני של בית ספר ייחודי לעסקים שכלל מנטורים מובילים בארץ, ולהוביל אותו כמנכ"ל. כך מצא את עצמו מנהל לראשונה פרויקט ענק עם צוות של עשרות אנשים והתחייבויות עצומות. לאחר 6 חודשים של עבודה נמרצת מסביב לשעון שכללה תכנון, הפקה, לוגיסטיקה רבה וכמובן שיווק ומכירות, נאלצו רן ושותפיו לפרויקט להסתכל לאמת בעיניים ולהודות שהפרויקט נכשל.

"ברגעים כאלה" אומר רן, "אפשר לראות עד כמה חשוב החוסן המנטלי להתקדמות והצלחה עסקית. אלו הרגעים בהם אתה מסתכל במראה וצריך לבחור בין גישת ה'נכשלתי ואני לא בנוי לזה', ובתור מי שמנכ"ל את הפרויקט זה בהחלט היה לא פשוט להסתכל במראה ולהודות בזה, לבין גישת ה'מה אני יכול ללמוד מזה'. אז במקום לשקוע בדיכאון בחרנו לחגוג את המסע שעברנו ולקחת ממנו מה שאפשר לעסקים שלנו".

עם סגירת הפרויקט חזר סיבוני לעיסוקו הקודם כמאמן מנטלי ומאמן אישי, אך בשלב זה הוא כבר היה מנוסה יותר מבחינה עסקית. "המנכ"לות דרשה ממני להתחכך עם מנטורים מובילים בארץ כמעט בכל תחום עסקי שקיים, כך שאחרי חצי שנה מצאתי את עצמי עם הרבה פחות כסף בכיס אבל עם הרבה יותר ידע והבנה עסקית".

רבים מהמתאמנים שלי היו בעצמם בעלי עסקים קטנים ובינוניים שעבדתי איתם על הפן המנטלי אבל אף פעם לא נכנסתי איתם לפרקטיקה העסקית כי לא היו לי כלים. אחרי כישלון הפרויקט, כשישבתי עם בעלי עסקים ראיתי דברים שלא ראיתי כמאמן מנטלי, וככל שעבר הזמן הבחנתי שתהליכי האימון האישי עוברים בהדרגה לשיחות על תהליכים עסקיים – אסטרטגיה, שיווק, מכירות, ניהול וכו'. אפשר להגיד שממש בניתי את עצמי על חורבות הכשלון בלי לתכנן אפילו, מצאתי את עצמי מלווה יותר ויותר עסקים ועם תהליכי הליווי התחילו לזרום גם ההצלחות.

הייחודיות של השיטה

יש משהו מיוחד בקול של רן כשהוא מדבר על העסקים שהוא עוזר להם. אנחנו חיים בעולם שופע ביועצים עסקיים, ובכל זאת, כשמדברים דווקא איתו – הוא מבהיר שהכנסה של 80,000 – 100,000 ₪ בחודש, שבפני עצמה נשמעת כמו חלום מופלא עבור עסקים רבים בישראל, זה ממש לא הגבול. "עסק שמרוויח מיליון ש"ח בשנה זו רק נקודת ההתחלה שממנה אתה בונה סביבך אימפריה".
"הבעיה העיקרית של בעלי העסקים הקטנים היום," ממשיך סיבוני, "היא שהם מנסים לחקות את המהלכים של החברות הגדולות – אבל עם הכלים הלא נכונים. זה כמו לנסות לתלות מדף על הקיר עם אקדח סיכות ולהתפלא שהוא נופל אחר כך – הכישלון ידוע מראש".

סיבוני מדבר על תהליך השיווק שעובר כמעט כל עסק. "החברות הגדולות, עם התקציב המנופח, מייצרות תהליך שיווקי הכולל מוצר חדירה, מוצר ליבה ולבסוף – מוצר פרימיום, שם נמצא הכסף המשמעותי. אבל זה מתקזז: הרבה תקציב הולך על פרסום מיתוגי, לרוב עשרות אלפי שקלים, תקציב שעסקים קטנים פשוט לא יכולים להרשות לעצמם. בעל עסק קטן חושב שזה תהליך פשוט שהוא יכול לעשות בעצמו, אבל לא מבין שעד שהוא יגיע ל"נתח" האמיתי ממנו, הוא ישאר בלי כלום. ברגע שאתה משקיע את מירב המאמצים שלך במוצרי חדירה ומוצרי ביניים, לא ישאר לך מה להשקיע במוצרי פרימיום – ואת הפער הזה אני רוצה לצמצם."

אז הפתרון הוא קיצור תהליכים, בעצם?

"הפתרון הוא שבירת המשוואה הזאת. לרוב בעלי העסקים אין עשרות אלפי שקלים להוציא על פרסום בחודש, לכן אני מלמד אותם איך לשנות את תהליך השיווק והמכירה שלהם, וכיצד לשווק בהצלחה ישירות מוצרי פרימיום – בלי מוצר חדירה, ובלי מוצר ביניים. זו הדרך היחידה לקפוץ לליגה של הגדולים בלי לשרוף את כל הכסף על פרסום. ככה אנחנו מעבירים את מרכז הכובד בעסק מתהליך השיווק לתהליך המכירה, באמצעות בחירת נתיב מדויק של קהל יעד ספציפי והבנה עמוקה של הצרכים שלו.
אנחנו, למעשה, מפתחים מוצר שאני קורא לו "סופר פרימיום" – מוצר אשר יודע לספק ללקוח תוצאה אופטימלית, נחשקת ויוקרתית. וזה כל הסיפור, בסופו של דבר – במקום לחשוב על העסק שלך כאחד מתוך מיליון, שהוא יהיה האחד למיליון. יהלום נוצץ בראש ערימה של אבני חן לא מלוטשות, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים – הופכים את העסק שלך לסופר פרימיום, ברמת האסטרטגיה, המוצר, המיצוב וכמובן – כל מה שקשור בתהליך השיווק והמכירה."

תוצאות מדהימות גם בתחומים בלתי צפויים

יש מי שיגידו שהיכולת למכור מוצרי פרימיום במחיר גבוה שמורה רק לסוגים מאוד מסוימים של עסקים. גם פה מפתיע אותנו רן עם נתונים מפתיעים. "הגיעה אליי בעלת עסק בתחום הייעוץ שעשתה 7,000 ש"ח בחודש, והחלום שלה היה להרוויח 20 אלף בחודש" הוא מספר, וממשיך: "היום, אחרי שנה היא עוד מתלבטת איך היא רוצה לסיים את 2020. עם מחזור של 1.8 מיליון או 2.4 מיליון. את התהליך הזה עשיתי גם בתחומים רוויים בתחרות ומלחמות מחירים כגון ייעוץ שיווקי, הדרכת הורים, עיצוב וסטיילינג ועוד אינספור תחומים.

בעל עסק שמגיע מוכוון מטרה למועדון המיליון, מוכן ללכת בדרך, ליישם את השיטה והמנגנונים שאנחנו נותנים לו ולרוץ קדימה, מצליח, לא משנה באיזה תחום הוא עוסק..

זה הכוח הכי גדול שהחבר'ה שלנו מקבלים – שליטה על מה שאני קורא לו שסתום הכסף שזה בעצם סיסטם השיווק והמכירה שלך. ברגע שהבנת איך הוא עובד אתה מבין שבאותה פשטות שאפשר לעשות 50,000 בחודש, אתה יכול לעשות 100,000 ו-300,000. זה רק עניין של מספרים וכמובן של הרצון שלך לגדול על כל מה שמשתמע מכך. הייתה לנו כבר מישהי שאחרי שלושה חודשים בתכנית הגיעה למחזור חודשי של 120,000 ש"ח וכל כך נבהלה מההצלחה, שאחרי כמה ימים ביקשה שאעסיק אותה כשכירה.

תהליך אסטרטגי מחייב

המספרים של סיבוני מדברים בעד עצמם – קהל הלקוחות שלו רחב, ושמו הולך לפניו בכל הקשור לייעוץ עסקי ליועצים מתחומים שונים ונותני שירותים. התהליך לטענתו אמנם לא פשוט ודורש הכנה מנטלית, אבל התוצאות הסופיות מדברות בעד עצמן.

סיבוני לא רואה את עצמו כמי שמוכר תכנית לימודים, מפגשים או בנק שעות כזה או אחר – הוא מוכר לך תוצאות שמקורן בתהליך אינטנסיבי. הוא והצוות שלו זמינים ונותנים מענה צמוד לשאלות, דילמות והתייעצויות, ויעשו כל מה שיוכלו כדי לעזור לך להגיע ליעד. "להיות בעל עסק שמייצר מיליון ש"ח בשנה זה מסע אישי, שדורש התפתחות אישית, יציאה מאזורי נוחות והפיכה מבעל עסק לאיש עסקים. וכמו בכל מסע, חשוב שיהיה לך מדריך טוב שיודע להוביל אותך במסלול, לאתגר אותך ולאמן אותך כמו שצריך. "אני מזמין את כל מי שרואה עצמו כחלק מסוג האנשים שוחרי האתגרים, מאלו שמחפשים איך למתוח את היכולות והתוצאות שלהם בלי הפסקה – להצטרף אליי למסע שיוביל אותם לעבר המיליון הראשון שלהם".

אתר המערבולת מביא את התוכן הטוב והאיכותי ביותר בכל תחומי החיים. מעת לעת אנו מארחים כתבים אורחים ומאפשרים להם להפנות את תשומת ליבם של הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים.

גילוי נאות

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

על פי הנתונים שהכנסת העסק שלך יכול לחסוך ₪ בשנה בזכות הקטנוע החשמלי

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!