כדאי שתכירו: שירותי אונליין הם נקודת המבחן החשובה ביותר של קופת החולים שלכם

5,609
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

בעוד שאנחנו לא יכולים לבחור אילו שירותים נוכל לקבל אונליין ממשרדי הממשלה או מהביטוח הלאומי, קופות החולים מרחיבות את אפשרויות האונליין שלהן כל הזמן. יצאנו לבדוק איזו קופה נותנת הכי הרבה למבוטחים שלה בתחום האונליין

הרבה השתנה מאז ימי הפקס והמענה הטלפוני במרפאות. אז, נאלצנו לשלוח מסמכים רגישים לקופת החולים שלנו בתקווה שמישהו שם ישים לב ויעביר אותם לגורם המתאים, או לחכות שעות על הקו למענה של המזכירה המקומית.

כיום, למזלנו, קופות החולים הבינו את הצורך בהנגשת שירותים רפואיים ואדמיניסטרטיביים אונליין לקהל המבוטחים שלהן. כך ניתן לבצע פעולות בקלות תוך כמה דקות, פעולות שעד לפני כמה שנים דרשו מפגש פרונטלי עם רופא או הגעה פיזית למרפאה.

אבל לא כל קופות החולים נותנות את אותו מגוון שירותים אונליין. אז איך אפשר לדעת מי הכי משתלמת עבורנו?

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הצטרפות לקופת החולים המובילה בתחום שירותי האונליין?
השאירו פרטי קשר ונחזור אליכם עם כל המידע:

לא כל הקופות נוצרו שוות

אצל רוב הקופות תוכלו למצוא היום מגוון של שירותים רפואיים ומנהליים שניתן לבצע ישירות מהמחשב או מהמכשיר הנייד. למשל, תור טלפוני במקום תור רגיל וביקור במרפאה, תמיכה מחוץ לשעות הפעילות והפנייה להמשך טיפול, ואפילו שירות הזמנת תרופות אונליין ומשלוח עד בית המבוטח. 

ועם זאת, קופה אחת חוזרת שוב ושוב כמובילה בסקרי דעת קהל בכל מה שקשור במתן מענה אונליין לבעיות ידועות בכל קופות החולים-קופת חולים מכבי. 

הסיבה לכך היא שבקופת חולים מכבי מצאו את הדרכים הקלות והנגישות ביותר כדי להתגבר על בעיות אלו, והכל בצורה נוחה מהמכשיר הנייד. 

המובילה בשירותי האונליין- מכבי

מאז החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי בשנת 1995, עוקב מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בסדרת סקרים דו-שנתיים אחר דעת הציבור על רמת השירות ועל תפקוד מערכת הבריאות. המחקר מבצע הערכה מנקודת המבט של המבוטחים ומבקש לתת ביטוי לקולם בתהליך קביעת המדיניות. בסקר האחרון שנערך נשאלו למעלה מ-3,500 אנשים על מידת שביעות רצונם מקופת החולים שלהם ומהשירותים שהיא מציעה להם.

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הצטרפות לקופת החולים המובילה בתחום שירותי האונליין?
השאירו פרטי קשר ונחזור אליכם עם כל המידע:

כמו כן, בתוך הסקר הכללי נשאלו המרואיינים בסקר שאלות ספציפיות שנוגעות לשירותים שהם מקבלים מקופות החולים שלהם, בהם איכות הטיפול הרפואי, מחירי הטיפולים השונים, וכמובן- רמת שביעות הרצון ממגוון ואיכות השירותים הניתנים אונליין.
בקטגוריה זאת קיבלה קופת החולים מכבי את הציון הגבוה ביותר ובה ישנו האחוז הגבוה ביותר של מבוטחים שהעידו שהם שבעי רצון מקופת החולים שלהם- 93%! והיא שומרת על הפער הניכר ברמת שביעות הרצון משאר קופות החולים גם לעומת הסקר הקודם שקיים המכון:

(מתוך סקר מכון ברוקדייל, 2018+2016)

בנוסף, גם בתחום הרפואה המקוונת, נרשמה העלייה הגדולה ביותר אצל מבוטחי קופת החולים מכבי, גם לעומת שנים קודמות ובעיקר לעומת קופות החולים האחרות:

(מתוך סקר מכון ברוקדייל, 2018+2016)
את הפער הזה לטובת קופת החולים מכבי ניתן לשייך לזכות השירותים המיוחדים שהיא מעניקה למבוטחים שלה- אתר מכבי אונליין והאפליקציות הייחודיות שמאפשרות לקבל שירותים דיגיטליים יעילים, בקשות ישירות מהרופאים המטפלים והזמנת תורים בלחיצת כפתור לאחר שעות הפעילות הרגילות.

 

האפליקציות כוללות את אפליקציית הבריאות של מכבי, בה ניתן לגשת אל התיק והמידע הרפואי של המבוטח בכל רגע, לאתר שירותים רפואיים בעזרת מנוע חיפוש מתקדם, ולבצע מגוון פעולות. אליה מצטרפת אפליקציית מעקב ההיריון המקיפה, המאפשרת מעקב אחר שבועות ההיריון, זימון תורים לרופאים ולמכונים המתאימים, ריכוז כל תוצאות הבדיקות הרלוונטיות ואף אפשרות לעקוב אחר תנועות העובר ואחרי התקדמות הצירים ברגע הלידה.


ישנה בנוסף אפליקציית מכבי קידס, הנותנת ייעוץ רפואי ומעקב לאחר שעות הפעילות של המרפאות, ומאפשרת להורים לגשת לתיק הרפואי של הילדים, לקבוע תורים ולקבל מידע הנוגע למצב הבריאותי שלהם.


לבסוף, ישנה גם אפליקציית K הייחודית. האפליקציה מאפשרת לכל מבוטח מעל גיל 19 להזין את התסמינים הרפואיים אל תוך האפליקציה, ולאחר מענה של סדרת שאלות לקבל אבחנה אפשרית ולהמשיך לצ'ט עם רופא/ה של מכבי המומחים ברפואת המשפחה או ברפואה דחופה.


הייחודיות של אפליקציית K היא בכך שהיא מבוססת על מחקר ואיסוף נתונים מ-20 השנים האחרונות, שכולל ניתוח אינטראקציות של רופאי הקופה אל מול המבוטחים בכל התחומים- מרפואת משפחה ועד רפואת חירום ורפואת מומחים.


השימוש באפליקציה מאפשר קבלת אבחנה מהירה ונוחה לאחר שעות הקבלה במרפאות, והמשך טיפול על ידי צ'ט עם רופא משפחה, רופא מומחה או רופא ברפואה דחופה. הרופא איתו מתכתבים המבוטחים יוכל לראות את התסמינים שדווחו לאפליקציה בקלות, ולתת תשובה מדויקת ונכונה יותר עבורם.

בסוף הצ'ט הרופא יוכל לייעץ לגבי טיפול מתאים, לתת הפנייה מתאימה להמשך טיפול, לתת מרשם ספציפי או להפנות למוקד רפואה דחופה במקרה הצורך.

(מתוך אפליקציית K של קופת חולים מכבי)

כל האפליקציות אחת- וכל הפתרונות מגיעים עד אליך

השימוש באפליקציות מבטיח קבלת מידע ומענה מהיר והתייחסות רפואית נאותה ונכונה לבקשות ולתסמינים של מבוטחי הקופה, והכל הצורה נוחה ויעילה ישירות מהנייד.

חשוב בנוסף לציין שהשירות או הורדת האפליקציות אינם כרוכים בתשלום לחברי קופת חולים מכבי, והאפליקציות השונות פתוחות לאחר שעות הפעילות הרגילות, וחלקן אף בסופי השבוע.
או כמו שתיאר זאת אחד מהמשתמשים: "האפליקציות ידידותיות ונוחות, ויש הרגשה שמישהו שואל 24/7 איך אתה מרגיש. אני ממליץ בחום, עברתי למכבי לפני שנה וחבל שלא לפני 50 שנה."

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הצטרפות לקופת החולים המובילה בתחום שירותי האונליין?
השאירו פרטי קשר ונחזור אליכם עם כל המידע:

אתר המערבולת מביא את התוכן הטוב והאיכותי ביותר בכל תחומי החיים. מעת לעת אנו מארחים כתבים אורחים ומאפשרים להם להפנות את תשומת ליבם של הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים.

גילוי נאות

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

על פי הנתונים שהכנסת העסק שלך יכול לחסוך ₪ בשנה בזכות הקטנוע החשמלי

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!