כדאי שתכירו: שירותי אונליין הם נקודת המבחן החשובה ביותר של קופת החולים שלכם

3,909
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

בעוד שאנחנו לא יכולים לבחור אילו שירותים נוכל לקבל אונליין ממשרדי הממשלה או מהביטוח הלאומי, קופות החולים מרחיבות את אפשרויות האונליין שלהן כל הזמן. יצאנו לבדוק איזו קופה נותנת הכי הרבה למבוטחים שלה בתחום האונליין

הרבה השתנה מאז ימי הפקס והמענה הטלפוני במרפאות, אז נאלצנו לשלוח מסמכים רגישים לקופת החולים שלנו בתקווה שמישהו שם ישים לב ויעביר אותם לגורם המתאים, או לחכות שעות על הקו למענה של המזכירה המקומית.

כיום, למזלנו, קופות החולים הבינו את הצורך בהנגשת שירותים רפואיים ואדמיניסטרטיביים אונליין לקהל המבוטחים שלהן. כך ניתן לבצע פעולות בקלות תוך כמה דקות, פעולות שעד לפני כמה שנים דרשו מפגש פרונטלי עם רופא או הגעה פיזית למרפאה.

אבל לא כל קופות החולים נותנות את אותו מגוון שירותים אונליין. אז איך אפשר לדעת מי הכי משתלמת עבורנו?

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הצטרפות לקופת החולים המובילה בתחום שירותי האונליין?
השאירו פרטי קשר ונחזור אליכם עם כל המידע:

לא כל הקופות נוצרו שוות

שירותי האונליין שמעניקות הקופות הם בדיוק הצעד הנוסף לקראת המבוטחים בו ניתן לבחון את השימוש של הקופות במשאבים שהן מקבלות מהמדינה. כלומר, האם הן משתמשות בתקציב הניתן להן באופן היעיל והמועיל ביותר עבור החברים בה.

ואכן, אצל רוב הקופות תוכלו למצוא היום מגוון של שירותים רפואיים ומנהליים שניתן לבצע ישירות מהמחשב או מהמכשיר הנייד. למשל, תור טלפוני/וידאו במקום תור רגיל וביקור במרפאה, שירותי ייעוץ אונליין שניתנים על ידי רופאים ואחיות מחוץ לשעות הפעילות ומפנים להמשך טיפול, ואפילו שירות הזמנת תרופות אונליין ומשלוח עד בית המבוטח. 

ועם זאת, קופה אחת חוזרת שוב ושוב כמובילה בסקרי דעת קהל בכל מה שקשור במתן מענה אונליין לבעיות ידועות בכל קופות החולים. למשל, זמן ההמתנה לתור אצל רופא מומחה הוא גבוה בכל קופות החולים ועומד על חודש בממוצע. או דוגמה נוספת, מתן מענה ספציפי של רופאי ילדים מחוץ לשעות הפעילות, ובעיקר בשעות הערב והלילה בהן התסמינים מחמירים לרוב ויש צורך בטיפול מיידי. 

הסיבה לכך היא שבקופה זאת מצאו את הדרך הקלה והנגישה ביותר כדי להתגבר על בעיות אלו, והכל בצורה נוחה מהמכשיר הנייד.

המובילה בשירותי האונליין- מכבי

מאז החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי בשנת 1995, עוקב מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בסדרת סקרים דו-שנתיים אחר דעת הציבור על רמת השירות ועל תפקוד מערכת הבריאות. המחקר מבצע הערכה מנקודת המבט של המבוטחים ומבקש לתת ביטוי לקולם בתהליך קביעת המדיניות. הסקר האחרון נערך באוגוסט-דצמבר 2018 ובו נשאלו למעלה מ-3,500 אנשים על מידת שביעות רצונם מקופת החולים שלהם ומהשירותים שהיא מציעה להם.

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הצטרפות לקופת החולים המובילה בתחום שירותי האונליין?
השאירו פרטי קשר ונחזור אליכם עם כל המידע:

בתוך הסקר הכללי, נשאלו המרואיינים בסקר שאלות ספציפיות שנוגעות לשירותים שהם מקבלים מקופות החולים שלהם, בהם איכות הטיפול הרפואי, מחירי הטיפולים השונים, וכמובן- רמת שביעות הרצון ממגוון ואיכות השירותים הניתנים אונליין.

בקטגוריה זאת קיבלה קופת החולים מכבי את הציון הגבוה ביותר ובה ישנו האחוז הגבוה ביותר של מבוטחים שהעידו שהם שבעי רצון מקופת החולים שלהם- 93%! והיא שומרת על הפער הניכר ברמת שביעות הרצון משאר קופות החולים גם לעומת הסקר הקודם שקיים המכון בשנת 2016:

(מתוך סקר מכון ברוקדייל, 2018+2016)
לפי תוצאות הסקרים, שביעות הרצון הגבוהה מיוחסת לרמת השירותים הגבוהה שנותנת קופת חולים מכבי, יחד עם משתנים כמו פריסה ארצית נוחה ונגישה, וחידושים רפואיים בתחום השירות כמו אשפוז ביתי, שחוסך שהייה לא נעימה בבתי חולים, ומביא לתוצאות החלמה טובות יותר.

בנוסף, גם בתחום הרפואה המקוונת, נרשמה העלייה הגדולה ביותר אצל מבוטחי קופת החולים מכבי, גם לעומת שנים שנים קודמות ובעיקר לעומת קופות החולים האחרות:

(מתוך סקר מכון ברוקדייל, 2018+2016)

את הפער הזה לטובת קופת החולים מכבי ניתן לשייך לזכות השירות המיוחד שהיא מעניקה למבוטחים שלה- אפליקציית K הייחודית. האפליקציה מאפשרת לכל מבוטח מעל גיל 19 להזין את התסמינים הרפואיים אל תוך האפליקציה, ולאחר מענה של סדרת שאלות לקבל אבחנה אפשרית.

הייחודיות של אפליקציית K היא בכך שהיא מבוססת על מחקר ואיסוף נתונים מ-20 השנים האחרונות, שכולל ניתוח אינטראקציות של רופאי הקופה אל מול המבוטחים בכל התחומים- מרפואת משפחה ועד רפואת חירום ורפואת מומחים.

השימוש באפליקציה מאפשר קבלת אבחנה מהירה ונוחה לאחר שעות הקבלה במרפאות, והמשך טיפול על ידי צ'ט עם רופא משפחה, רופא מומחה או רופא ברפואה דחופה. הרופא איתו מתכתבים המבוטחים יוכל לראות את התסמינים שדווחו לאפליקציה בקלות, ולתת תשובה מדויקת ונכונה יותר עבורם.

בסוף הצ'ט הרופא יוכל לייעץ לגבי טיפול מתאים, לתת הפנייה מתאימה להמשך טיפול, לתת מרשם ספציפי או להפנות למוקד רפואה דחופה במקרה הצורך.

(מתוך אפליקציית K של קופת חולים מכבי)

אפליקציה אחת- וכל הפתרונות מגיעים עד אליך

השימוש באפליקציית K מבטיח מענה מהיר והתייחסות רפואית נאותה ונכונה לתסמינים של מבוטחי הקופה, והכל הצורה נוחה ויעילה ישירות מהנייד.

כמו כן, הזנת התסמינים מאפשרת תיעוד רפואי עבור המבוטחים כדי שיוכלו בהמשך לקבל את הטיפול הרפואי גם אצל רופא המשפחה הקבוע או אצל הרופא המומחה.

חשוב בנוסף לציין שהשירות או הורדת האפליקציה אינם כרוכים בתשלום לחברי קופת החולים מכבי, והאפליקציה פתוחה כל יום, כולל בסופי השבוע.

או כמו שתיאר זאת אחד ממשתמשי האפליקציה: "האפליקציה ידידותית ונוחה, ויש הרגשה שמישהו שואל 24/7 איך אתה מרגיש. ישנה התדרדרות? ישנה נסיגה? ישנה הטבה? אני ממליץ בחום, עברתי למכבי לפני שנה וחבל שלא לפני 50 שנה."

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הצטרפות לקופת החולים המובילה בתחום שירותי האונליין?
השאירו פרטי קשר ונחזור אליכם עם כל המידע:

אתר המערבולת מביא את התוכן הטוב והאיכותי ביותר בכל תחומי החיים. מעת לעת אנו מארחים כתבים אורחים ומאפשרים להם להפנות את תשומת ליבם של הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים.

גילוי נאות

פנייתך התקבלה!