מהפכה חשמלית: קטנוע חשמלי תוצרת כחול לבן משאיר אבק למותגים המוכרים וחוסך עשרות אלפי שקלים לעסקים

59,458
הקטנוע החשמלי של בליץ מוטורוס

אמין יותר, בטוח יותר, זול יותר – מותג ישראלי צעיר וחצוף כובש בשנים האחרונות את עסקי השליחויות בישראל ומשאיר את מותגי הקטנועים המוכרים הרחק מאחור. הביטוח המופחת, עלויות התחזוקה האפסיות והעובדה שהוא לא זקוק לדלק הפכו אותו לבחירה המועדפת של עסקים רבים. אז מה גרם לרשתות כמו דומינוס ופיצה האט, לצד גופים כמו דואר ישראל ומד"א להחליף את ציי הקטנועים שלהם? הכירו את בליץ.

מומחי הרכב בארץ ובעולם מסכימים ששנת 2020 תהיה שנת הפריצה הגדולה של כלי הרכב החשמליים, והטירוף הזה כמובן לא פוסח גם על הכלים הדו-גלגליים. מעבר ליתרונות האקולוגיים, הקטנוע החשמלי הוא בשורה של ממש לעסקים, בייחוד אלו המחזיקים ציים גדולים של קטנועים לשליחויות. הבלאי הגבוה, התחזוקה השוטפת, דמי הביטוח האסטרונומיים וכמובן מחיר הדלק הופכים את אחזקתו של צי קטנועים לכאב ראש אמיתי ובור בלי תחתית של הוצאות לבעל העסק. הקטנוע החשמלי פותר את הבעיות האלה. 

בזמן שכולם מדברים על המכוניות החשמליות ומחכים לכניסתה הצפויה של טסלה לארץ, חברה ישראלית קטנה ובועטת כבר מובילה את המהפכה כאן ועכשיו, בישראל. בליץ מוטורס, שהתחילה את פעולתה לפני כשבע שנים, מביאה את בשורת הרכב החשמלי לשוק הקטנועים העסקי עם כמה וכמה פריצות דרך טכנולוגיות שלא היו מביישות את חברות הרכב הגדולות בעולם. נכון להיום למעלה מ-2,000 קטנועים חשמליים של בליץ כבר צוברים קילומטראז' מכובד על כבישי ארצנו ונהנים מחיסכון בלתי נתפס של כמעט 60% בהוצאות אחזקת צי הקטנועים שלהם.

רפאל מוזינסקי, מייסד ומנכ"ל בליץ מוטורס.
רפאל מוזינסקי, מייסד ומנכ"ל בליץ מוטורס

בליץ הוא הסוד של החברות הגדולות

אם הזמנתם לאחרונה פיצה או סושי, קיבלת חבילה עם שליח של הדואר או ראיתם איש מד"א ממהר בדרכו לאירוע, כנראה שכבר פגשתם את בליץ בלי אפילו לדעת. עשרות חברות וארגונים ישראליים הנשענים על ציי קטנועים כבר התקדמו לקטנוע החשמלי. הסימן היחידי לכך הוא השקט המפתיע בכבישים, המחליף את התקתוק והרעש הבלתי נסבלים שהקטנועים היו מפיקים בסביבתם. דומינוס, מקדונלד'ס, פיצה האט, מד"א, ג'פניקה, ג'ירף, שבתאי, בורגראנץ', בורגר קינג, משרד האוצר, רשויות מקומיות וחברות שליחויות: זהו רק קצה הקרחון של עסקים שכבר התקדמו לקטנועים חשמליים. כמובן שישנו ערך מוסף אקולוגי כחלק מהמאמץ לצמצום זיהום האוויר והשמירה על איכות הסביבה, אבל הסיבה האמיתית היא כלכלית.

חיסכון עצום עוד לפני הקילומטר הראשון

ההוצאות המרכזיות על כל כלי רכב מתחלקות לרוב ל-3. בלאי ותחזוקה שוטפת, ביטוח וכמובן – דלק. מדהים לראות שהחיסכון המגולם בקטנוע החשמלי מגיע עוד לפני שהוא עולה על הכביש! קטנוע חשמלי המקביל בעוצמתו לקטנוע בנזין בנפח 125 או 250 סמ"ק נדרש לאגרת רישוי וביטוח בקטגוריה הזולה ביותר, כמו קטנועי 50 סמ"ק. המשמעות? חיסכון מידיי של 3,000 ש"ח בשנה בביטוח העסקי לכל קטנוע.

הסיבה לכך היא מנגנוני הבטיחות המתקדמים המגיעים כחלק אינטגרלי מהקטנוע החשמלי של בליץ, ההופכים אותו לבטיחותי משמעותית ביחס לכל קטנוע בנזין מקביל. בנוסף מקבלים מנהלי ציי הרכב ובעלי העסק אפליקציה ייחודית לניטור ובקרה על התנהגות הרוכבים, המספקת נתונים בזמן אמת על מיקום הקטנוע, מהירות הנסיעה ואופי הנהיגה, ומאפשרת להגביל את המהירות המקסימלית של כל קטנוע. כך נוצרת הפחתה משמעותית בנסיעות פרועות ומסוכנות ובתאונות הדרכים, ומכאן גם ההטבה המשמעותית בביטוח.

"מאז שהשקנו את 350 הקטנועים החשמליים של בליץ", סיפרו לנו ברשת דומינוס פיצה, "חווינו ירידה דרסטית של כ-47% בתאונות שליחי הקטנועים. התוצאה הזו הושגה בזכות המעבר מבנזין לחשמל ובזכות מערכות מתקדמות המסייעות לנו בבקרה על נסיעה פרועה". כשמחשבים את הוצאות עורכי הדין ותביעות הנזיקין האפשריות, ירידה של 47% בתאונות היא חיסכון אדיר של זמן, כסף וכאב.

אין דלק, אין שמן, אין בעיות

כמובן שהבשורה הגדולה ביותר מגיעה בעלות השוטפת המשמעותית ביותר – הדלק. קטנוע 'שורף' מזומנים באותה מהירות שבה הוא צורך דלק, עם עלות ממוצעת של כ-40 אגורות לכל קילומטר בבנזין לעומת עלות מפתיעה של 2 אגורות בלבד לקטנוע החשמלי. כן, אתם קוראים נכון, מדובר על חיסכון של כ-95% מעלויות הדלק. על נסיעה של כ-2,000 קילומטר בחודש אנחנו מדברים על לא פחות מ-10,000 ש"ח לשנה לכל קטנוע. הוסיפו לזה את בזבוז הזמן הנלווה בתדלוק והסכום הזה יעלה עוד יותר.

טווח בלתי מוגבל

כמובן שהחשמל עליו נוסעים הקטנועים לא מגיע מהאוויר, אך בניגוד לרכבים חשמליים הדורשים עמדות טעינה ייעודיות ובזבוז זמן יקר, את הקטנועים של בליץ אפשר להטעין בכל מקום שבו יש שקע זמין.

אבל בליץ השתמשו בטכנולוגיה כדי ליצור משהו שאחרים לא דמיינו: פיתוח ייחודי ובלעדי נותן לדגם 3000x טווח נסיעה כמעט אינסופי ושם סוף לבזבוז זמן על תדלוק. את עוצמתו הוא מקבל מסוללות נשלפות שאפשר להטעין מכל שקע או להחליף בכל מקום ובתוך שניות ספורות להמשיך בנסיעה. הוא יכול לנסוע גם עם סוללה אחת בזמן שהאחרות בהטענה, וכל סוללה נוספת מגדילה את המרחק שהוא יכול לעשות. הנהגים קוראים לזה טווח בלתי מוגבל.

"תיקי הטיפולים של הקטנועים כמעט ריקים"

בבליץ מספרים שהקטנועים שלהם אמינים בהרבה מכל קטנוע בנזין. הלקוחות שלהם מאשרים את זה. מד"א, שהחליף את כל צי קטנועי הפרמדיקים לפני מעל שלוש שנים, מוכיח את זה בקנה מידה גדול. גבאי אלחיאני, קצין הבטיחות הראשי של הארגון, שיתף אותנו בניסיון שלו. "מערך הקטנועים החשמליים חוסך לנו כ-150,000 ש"ח בשנה. תיקי הטיפולים של הקטנועים כמעט ריקים. אני רואה את הקטנוע פעם ב-4000 ק"מ, בודק את הצמיגים שלו והמוסך בודק לו את הבלמים, וזה הכל".

החיסכון והאמינות וגם השקט של קטנועי בליץ נובעים מאותו המקור – מנוע חשמלי מתקדם, ללא חלקים נעים. סדרת פריצות דרך טכנולוגיות אפשרו למהנדסי החברה ליצור קטנוע בלי גיר, רצועות או שמן. הבלאי הטבעי היחיד שלו, בדיוק כמו שסיפרו לנו במד"א, הוא בצמיגים וברפידות הבלמים. כשמסתכלים על עמודת התחזוקה, מדובר בחיסכון נקי של בין 800 ל-1200 ש"ח על כל טיפול.

חיסכון בטווח הקצר וגם בטווח הארוך

אם היינו מצפים שהעסקים המאמצים את הקטנוע החשמלי לשורותיהם יעשו זאת בהדרגה, התמונה האמיתית מפתיעה. משיחות עם בעלי עסקים שעשו את המעבר לבליץ מתברר כי הנטייה היא לשדרג את כל צי הקטנועים בבת אחת, ויש לך כמה סיבות. הורדת סעיף הדלק היא הסיבה הברורה, אבל החיסכון מגיע גם מהקטנוע עצמו. קטנועי בנזין סובלים מבלאי גבוה מאוד בעסקים, עד כדי כך שמחליפים אותם כל שנתיים. לעומתם, קטנועי בליץ ממשיכים ללא תקלה גם אחרי עשרות אלפי ק"מ ואינספור שעות נסיעה. לכן, לא רק שכל פער במחיר לעומת קטנוע בנזין מתקזז תוך חודשים ספורים, תוך שנתיים מתקזזת עלות הקטנוע כולו.

יותר מכך, הטרייד אין של בליץ הוא הזדמנות נדירה במדינה שלא תמיד הולכת לקראת העסקים. בזכות ההבדלים בעלות הביטוח והרישוי, החלפת קטנוע בנזין בקטנוע בליץ חוסכת כסף עוד לפני שהוא עולה על הכביש.

עסקים הפסיקו לשרוף כסף ובנזין

לסיכום, מגמות עולמיות לא פעם מאחרות להגיע לשוק הישראלי, אבל במקרה הזה אנחנו נמצאים בחזית הטכנולוגיה והחיסכון. קטנועי בליץ מוטורס, פיתוח ישראלי שמשנה את שוק הרכב, חוסכים סכומים אדירים לעסקים ברחבי המדינה. עם עלויות קבועות נמוכות, בלאי מינימלי ועלות מזערית לקילומטר, הקטנועים החשמליים שלה מקצצים את ההוצאות בכל עסק בלי לעשות רעש. זאת אמנם מהפכה שקטה, אבל הגיע הזמן שכולם ישמעו עליה.

רוצים לדעת עוד על קטנועי בליץ ועל הכסף שהם יחסכו לעסק שלכם? לחצו כאן עכשיו

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

על פי הנתונים שהכנסת העסק שלך יכול לחסוך ₪ בשנה בזכות הקטנוע החשמלי

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!

דילוג לתוכן