לא עוד קופסאות שחורות וכעורות - הרמקול הנייד של UB+ מראה לנו שאפשר להיות איכותי ובעל איכות שמיעה מצויינת, אבל גם להתאים לכל בית. איך הוא עושה את זה? כל הפרטים בכתבה.
כמעט ואי אפשר למצוא בן אדם אחד על הפלנטה שלא אוהב מוזיקה. מוזיקה היא חלק מרכזי מכל תרבות, חברה ואפילו דת, והיא משפיעה עלינו ומעצבת אותנו לאורך החיים: אנחנו יכולים להגדיר את עצמנו כאנשים של רוק או כאוהבי מוזיקה קלאסית, אבל בסופו של יום – מוזיקה היא משהו שמחבר בינינו. היא משהו שמגדיר אותנו והיא קיימת לאן שלא נלך.
אז עכשיו, כשביססנו את העובדה הזו, אנחנו חייבים לשאול – איך זה, למען השם, שכל הרמקולים נראים אותו הדבר? בין אם מדובר בקופסה מרובעת, כהה וחסרת ייחוד, או שמדובר בגליל מוארך בצבעים אחידים ובוהקים, כשאנחנו חושבים על "רמקול", רוב הסיכויים שנחשוב על פריט חסר מעוף עיצובי שנועד לשימוש פונקציונלי בלבד.
למה, בעצם? והאם נגזר עלינו להשתעבד לרמקולים מגושמים כדי להנות מסאונד איכותי? התשובה לשאלה האחרונה היא לא, והתשובה לשאלה הראשונה – מעט יותר מורכבת. הרמקולים הראשונים הומצאו כבר בסוף המאה ה-19, והשתדרגו לקראת סוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, עם התפתחותם של הרדיו טייפ (אם נולדתם אחרי שנת 2000, נסביר שרדיו טייפ הוא מעין קופסה מלבנית בצבע אפור או שחור המשמיעה מוזיקה ורדיו – והייתה להיט באייטיז).

מרדיו טייפ ישן לאיכות שמע מהפנטת ועיצוב חדשני
מאז הרדיו טייפ, שוק הרמקולים התפתח וצמח יותר ויותר – אבל בעוד הסאונד השתפר, התחדד והצליח לשמור על איכותו, מה שנשאר הוא העיצוב הבנאלי והמרובע. גם הרמקולים הניידים, שפרצו לתודעה בשנים האחרונות, הם לא יוצאי דופן. הטכנולוגיה שהשתכללה בשנים האחרונות מאפשרת לנו כצרכנים לרכוש ממיטב כספנו רמקול נייד המתחבר עם בלוטות', כבל AUX או חיבורי חשמל. אבל למרות ההשקעה העיקרית בסאונד ובאופן החיבור, העיצובים עדיין מיושנים ולא מתאימים לבית או לסביבה. ניכר שעולם עיצוב הבית, כמו גם עולם הרמקולים הניידים, צמא לחידוש בתחום בדמות רמקול המצליח להכיל איכות שמע מהשורה הראשונה יחד עם עיצוב לא מתפשר.
לוואקום הזה נכנס רמקול חדש שמביא איתו רוח רעננה בכל הקשור לאיכות שמע מהפנטת המשולבת עם עיצוב חדשני שמתאים לחלל הבית וגם לחוץ – הרמקולים של UB+. אם עדיין לא יצא לכם להכיר, זה ממש הזמן – מדובר ברמקול בלוטות' עגול ומעוצב, המגיע במגוון צבעים ויכול להתאים לפינות שונות בבית – כמו המטבח, הסלון, פינת האוכל או חדר השינה, וכן מתאים גם לחוץ, כך שאפשר לקחת אותו לים, לישיבה עם חברים או פשוט להעביר אותו ממקום למקום – בלי להתעסק בכאב הראש של כבלים מסובכים, חוטים או עמדות הטענה.

רמקול שמשתלב בצורה אורגנית בעיצוב הבית
״אחת הבעיות העיקריות שנתקלנו בהן היא שעד הרמקולים של UB+, לא היית יכול לראות באף מקום רמקול שמשתלב בצורה אורגנית בעיצוב הבית,״ אומר לנו אורן שני, המנכ״ל והבעלים של חברת סוואג בישראל, המפיצה הבלעדית של רמקול UB+. ״וזה באמת מוזר לחשוב שדבר כל כך בסיסי בחיים שלנו – כמו הזכות ליהנות ממוזיקה בצורה נעימה, נוחה ואיכותית – באה על חשבון הניראות של הבית״.
את הרמקולים של UB+ החליט אורן לייבא לארץ לאחר שנתקל בהם במקרה בתערוכה בחו״ל. ״אנחנו הולכים ל-4-5 תערוכות בשנה בערך,״ הוא מספר, ״ומחפשים את הדברים שיביאו שינוי לשוק הישראלי, בכל המובנים. ההיתקלות ברמקולים של UB+ תפסה אותי לא מוכן, אם להודות על האמת. לא נתפס בעיניי שאפשר לשלב בין עיצוב פנים לאיכות סאונד, והייתי מוכרח לשמוע כדי להאמין. נפגשתי עם היצרן וביקשתי הדגמת יכולות של הרמקולים – ובאותו הרגע, כששמעתי את איכות השמע, קניתי שניים לעצמי על המקום והחלטתי – זה מה שהיה חסר לקהל הישראלי״.
למה דווקא הקהל הישראלי?
״בסופו של יום, אנחנו הישראלים אנשים שאוהבים לבלות,״ אומר שני. ״אנחנו אוהבים לצאת עם חברים, לחגוג את החיים, להזמין אלינו אנשים, לשבת על החוף – יש לנו מנטליות של בילויים מצד אחד ושל אירוח מהצד השני. מעבר לזה – חשוב לנו גם מה אומרים עלינו, ואיך אנחנו נתפסים מבחוץ, ככה שגם הניראות שלנו חשובה לנו. השילוב בין שני הדברים האלה הוא בדיוק השילוב בין ניראות לפונקציונליות, השילוב שמביא איתו הרמקול של UB+״.
הפונקציונליות של UB+ באה לידי ביטוי בכך שהרמקול מתאים גם לבית אך גם לאירועים בחוץ – מתוקף היותו נייד ונישא ממקום למקום בצורה פשוטה ונוחה. "ולא רק זה," אומר לנו שני, "אלא ששעת טעינה אחת מעניקה 10 שעות של האזנה, מה שאומר שלא חייבים למצוא לו שקע או להסתבך יותר מדי כשמשתמשים בו כרמקול נייד. לכן ניתן לקחת אותו איתנו לחוף הים, לישיבה עם חברים או סתם להעביר אותו ממקום למקום בבית".
אין ספק, הרמקולים של UB+ מביאים בשורה מרעננת לכל מי שאוהב את עיצוב הבית ויודע להעריך סאונד איכותי. בין אם מדובר ברצון להתחדש בבית או לקנות במתנה לחברים, את הרמקול הזה – אף אחד לא הולך לשכוח בקרוב.