[בלעדי] מנטור השיווק שהפך מאות עסקים כושלים לסיפורי הצלחה נחשף לראשונה

37,748
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
יוסי לוי 2

כבר שנים שיוסי לוי הוא הנשק הסודי וסוד ההצלחה של אלפי עסקים בישראל. עם חיוך תמידי ושורה של אנשי עסקים בארץ ובעולם שלא עושים אף צעד משמעותי בלי להתייעץ איתו, אבי שיטת "השיווק האסטרטגי" מדבר בראיון מיוחד ובלעדי.

גורו השיווק פרנק קרן ויועץ העסקים הוותיק ג'יי אברהם הם רק שניים מהקולגות הבינלאומיים של יוסי לוי ושניהם מוכרים כיועצים שיווקיים בקנה מידה עולמי: פרנק קרן הוא גורו השיווק הדיגיטלי המבוקש ביותר בעולם, שהמציא במידה רבה את רוב שיטות השיווק הדיגיטליות הקיימות כיום בשוק, וג'יי אברהם הוא האדם שהגה את אסטרטגיות השיווק הראשונות, אי שם בשנות ה-80, ולא במקרה הוא גם המנטור השיווקי של טוני רובינס הידוע.
בשל ההצלחה וההכרה שלה זוכה יוסי לוי משניהם, הוא נוהג להתייעץ איתם לעיתים קרובות ולהחליף איתם אסטרטגיות שיווק על בסיס קבוע. רק במסגרת תחומי פעילותו בארץ, יוסי לוי ליווה בשנים האחרונות אלפי עסקים בסדנאות ובקורסי שיווק דיגיטליים שבנה במיוחד כדי לתת מענה לאתגרים השונים, והוא נחשב בעיני רבים למנטור השיווקי הגדול והמצליח בישראל.

פרנק קרן
יוסי לוי ואיש העסקים פרנק קרן בביקור בארה"ב

שאלנו את יוסי לוי את השאלה הבוערת: איך הוא מסביר את העובדה שהוא המנטור היחיד בישראל שאותם יועצים גדולים ומוכרים מארה"ב ממליצים עליו?
יוסי השיב שהדבר מאד פשוט: "אותם יועצים מכירים אותי ואת הניסיון שרכשתי. במבחן התוצאה הם ראו והתרשמו מההישגים אליהם הגעתי ולכן הם ממליצים עליי בחום".

המשכנו להתעניין לגבי כניסתו של יוסי לוי אל השוק הישראלי, אותו שוק שכבש תוך שנים ספורות, אפשר אפילו לומר שכבש אותו בסערה. ואכן, יוסי לוי הוא שועל שיווקי בינלאומי. הוא מוכר בעולם השיווק ובעל שם בכל מה שקשור בייעוץ עסקי ושיקום מהיר של עסקים על סף התמוטטות: "אני מבין את בעלי העסקים הכי טוב והם יודעים את זה. הם מבינים שמולם עומד הדבר האמיתי שחווה את הפחד הזה על בשרו ועשה הכל כדי לצאת משם. הם יודעים שהם יכולים לסמוך עליי ושהשיטה שלי עובדת. ובסוף, הם גם מגלים את זה בעצמם כשהם מיישמים בעסק שלהם את מה שלמדו".

מפשיטת רגל וחובות לעסק מצליח וקריירה חדשה

יוסי לוי מתגלה אל מולנו כאדם כריזמטי, חריף שכל וחד לשון. כשמסתכלים עליו נראה שתלאות העולם לא דבקו בו, ולכן זה מפתיע אותנו לשמוע שהסיפור שלו התחיל דווקא בכישלון.
רק לפני כמה שנים, חברת הסטארט-אפ שהקים ולה ניבאו גדולות, הפכה תוך זמן קצר למפלה צורבת. החברה, שהייתה אמורה להיות ה"אמאזון" של שוק הספרים במגזר היהודי בארה"ב וגייסה סכומים יפים ממשקיעים, פשוט לא המריאה.
לוי היה בטוח שהוא הולך להפוך למולטי מיליונר, ובמקום זאת מצא את עצמו שורף עשרות אלפי שקלים בחודש על משכורות מבלי שהצליח לייצר הכנסה לחברה. הוא בנה אתרים בכמה שפות, השקיע בפרסום בסכומים משמעותיים ואף משכן את הבית שלו כדי לנסות ולעמוד בכל ההוצאות. אבל שום דבר לא עזר- אנשים לא הגיעו לאתרים שבנה והכסף לא נכנס לעסק.
"עמדתי בפני שוקת שבורה, לא ידעתי מה לעשות ואיך אני חוזר הביתה לאשתי בלי לדעת מאיפה אני מביא אוכל, ומאיפה אני משלם משכורות", הוא מספר. המצב החמיר עד כדי כך שהחברה נקלעה לחובות של מיליוני שקלים ועמדה על סף פשיטת רגל.
אבל כל זה השתנה לאחר פגישה גורלית אחת עם איש עסקים אמריקאי שמתמחה בשיווק.

"לפני שנפגשתי עם המומחה, קיימתי פגישות עם יועצים עסקיים רבים שנתנו אמנם רעיונות טובים, אך לא היה להם ניסיון מעשי בתחום, והחברה שלי הביאה לשוק רעיון חדש, יצירתי ופורץ דרך שלא היה מוכר ליועצים העסקיים. ולצערי, לא היה להם שום יכולת לייעץ ולעזור לי, כך שהייעוץ לא היה יעיל. אבל למזלי הגדול, הצלחתי להיפגש עם אותו מומחה שהוא גם איש עסקים מצליח. שילמתי לו סכום לא מבוטל ועדיין, מבחינתו של אותו מומחה זאת היתה טובה שהוא עשה עבורי. המומחה היה הראשון שידע על מה הוא מדבר, כי היה לו את הניסיון האמיתי בשיווק אינטרנטי. הוא ישב איתי לשיחה ארוכה והכיר לי תחום חשוב ומשמעותי שהיה חסר לעסק שלי: שיווק."

יוסי לוי חוזר ומזכיר שהוא לא נולד איש שיווק: "לא הכרתי את התחום כלל ובאותה פגישה הוא עשה לי היכרות עם כמה רעיונות מרכזיים ונתן לי כמה עצות טובות ופרקטיות. אפילו לי לקח זמן להאמין לו, אבל מרגע שיישמתי את עצותיו, השינוי היה מופתי- תוך 18 חודשים, מחברה במינוס של 2 מיליון שקלים, החברה שלי הרוויחה מיליון דולר בשנה."

בפועל, בעקבות השיחה עם המומחה הוא שינה את מטרת החברה ואת שמה, וייסד את חברת Jewish Workshops, חברה בתחום הקורסים הדיגיטליים בעולם היהודי. כיום לחברה יש 300,000 איש ברשימת התפוצה שלה, אלפי לקוחות משלמים בשנה, נוצרו ונמכרו בה מעל למאה קורסים דיגיטליים רבים ומגוונים עם מומחים בעלי שם עולמי, שהפכו רבי מכר של ה״ניו יורק טיימס״, והועברו בה מעל ל-850 וובינרים (webinars) בשנים האחרונות, הרבה לפני שהתחום תפס תאוצה בישראל.

מאיש עסקים מצליח ליועץ ומלווה לעסקים מצליחים

עד מהרה הוא מינה את אחת מהעובדות הטובות בחברה שלו למנכ"לית, והעסק פחות או יותר החל לנהל את עצמו: "הגדילה הייתה משמעותית וההכנסות היו גבוהות. החברה התנהלה בארה"ב ואני חייתי בארץ, ופתאום מצאתי את עצמי עם לא מעט זמן פנוי והרבה ידע ותובנות שנבעו מהצלחת העסק שלי. בער לי לשתף ולחלוק אותן עם בעלי עסקים אחרים שחווים את הקשיים והאתגרים שאני חוויתי, אבל לא הכרתי בעלי עסקים במצב הזה." הוא משתף. אבל אז הגיעה אליו במקרה הלקוחה הראשונה שלו: "בדיוק באותה תקופה חבר טוב מישראל, שהכיר את סיפור ההצלחה של החברה שלי, ביקש שאעזור לאשתו, שושי, עם העסק הקטן שהקימה. אשתו הכניסה 10,000 ש"ח בחודש בלבד מעסק ליווי ההורים שלה ורצתה להגדיל את ההכנסות ולהרחיב את העסק בצורה ניכרת. נרתמתי למשימה, ייעצתי לה וליוויתי אותה לאורך התהליך, עד שהגיעה למצב ששילשה את ההכנסות שלה תוך כמה חודשים. ככל שיישמה יותר מהעצות השיווקיות שחלקתי איתה, כך המשיכו לגדול גם ההכנסות מהעסק שלה

אותה שושי זליקוביץ׳ סיפרה עליי ועל העזרה שנתתי לה לחברות ולמכרים, וכך מפה לאוזן התחילו להגיע אליי יותר ויותר בעלי עסקים שלא הצליחו להרחיב את העסק ולהגדיל את ההכנסות, או גרוע מכך, היו על סף פשיטת רגל ו-ויתור מוחלט על כל מה שבנו. אז הבנתי שמצאתי את הייעוד שלי בחיים: לחלוק את הידע שצברתי בתחום השיווק ולעזור לבעלי עסקים לא לוותר על החלום שלהם."

"עם השיטה של יוסי האסימונים לא מפסיקים ליפול"

אנחנו שומעים את המשפט הזה מלא מעט בעלי עסקים שנעזרו בליווי ובשיטות השיווקיות של יוסי לוי. כולם מזכירים את האסימונים האלו בכל שיחה, את אותו "קליק" מחשבתי שהתרחש ברגע שהבינו מה זה אומר לנהל עסק ומה המשמעות של שיווק נכון. כולם מספרים שידעו שהם טובים במה שהם עושים, חלקם אפילו רואים במשלח ידם סוג של שליחות, אבל איש מהם לא ידע בהתחלה כיצד לספר על זה לעולם. הפגישה עם יוסי שינתה את תפיסת עולמם ואת כל מה שידעו עד אז על עולם העסקים.

יוסי לוי 1

ואכן, רבים מבעלי העסקים שנעזרו בתכנית הליווי של יוסי לוי מעידים על תוצאות מדהימות שלא האמינו שיגיעו אליהן:

"הייתי מתוסכלת מאחר והעסק שלי עבד יפה ובכל זאת, בסוף כל חודש אני מסתכלת בחשבון ורואה מצב עגום- אפס רווחיות. הפגישה הראשונה שלי עם יוסי לוי היתה באחד הוובינרים שלו, וכבר אז יצאתי עם המון תובנות לגבי העסק שלי, שלמחרת יושמו מיידית. השיפור ברווחיות היה אדיר וזה קרה פשוט בקלות. המשכתי כמובן לפעול על פי שיטתו של יוסי ובתוך זמן קצר הגדלתי את ההכנסות שלי ביותר מפי 6! מלבד זה, איכות הלקוחות שלי השתפרה באופן משמעותי ונעשה לי הרבה יותר כיף וקל לסגור עסקאות". הדס מליק, בעלת חברה בתחום חדרי הבריחה, מתארת בעיניים נוצצות את השינוי שעברה בזכות יוסי לוי.

"זה הזוי שמהכנסה של בערך 12,000 ש"ח בחודש, היום הגעתי למצב שאני מכניס 80,000 ש"ח. אני בעצמי מתקשה להאמין לזה, אבל ליוסי לוי זה לא נראה הזוי בכלל, כיוון שהוא לימד אותי איך לתמחר את השירותים שלי נכון, איך למכור יותר ואפילו להשאיר לעצמי זמן פנוי". מספר צוריאל, בעלים של חברה לשיווק בדיגיטל.

"עד שהכרתי את יוסי לוי ואת השיטה שלו חשבתי שיש תקרת זכוכית לסכום שניתן להכניס מהעסק ולא חשבתי שאפשר להרוויח יותר ממה שאני מרוויחה. ההיכרות איתו ועם הידע הרב שלו בתחום הוכיחה לי שכל עסק יכול להרוויח יותר ושהבעיה הייתה בתפיסת העולם העסקית שלי. בזכות הידע שקיבלתי מיוסי לוי, הביטחון שלי בשירות שאני מספקת גדל מיום ליום. הבנתי שיש לי מה למכור ושעליי לתמחר את השירות שלי בהתאם ושאפילו הלקוחות שלי ישמחו לשלם יותר על השירות שאני נותנת כיוון שהוא עוזר להם ומביא להם תועלת רבה. אחרי ההבנה הזאת והשינוי שעשיתי במחירים, ההכנסות שלי גדלו באופן משמעותי והן ממשיכות ומכפילות את עצמן ככל שהזמן עובר." כך סיפרה לנו יעל, יועצת ומלווה לזוגות.

וכך מספרים עוד מאות בעלי עסקים, ביניהם נותני שירותים, מטפלים, יועצים, בעלי חנויות ובעלי חברות בתחומים מגוונים: מנדל"ן, דרך עולם הדיגיטל ועד למוצרי ילדים, כולם הגיעו לתובנות דומות. הם דיברו על שינוי תפיסה מעמיק שהצטרף לעצות פרקטיות ויישומיות ששינו לחלוטין את חוקי המשחק- עבורם וגם עבור העסק שלהם.

"השיווק הוא המפתח, היישום הוא המקפצה"

"בעלי עסקים רבים מגיעים אל הנקודה הזאת עם העסק שלהם, והם פשוט נתקעים" יוסי לוי מספר. "הם מוצאים שצריך להגדיל את העסק; הגדלת המכירות, הגדלת מאגר הלקוחות, ובסופו של יום- הגדלת ההכנסות. ועם זאת, העסק תקוע. הם מגיעים למבוי סתום ואינם מצליחים להביא לקוחות חדשים לעסק. בנוסף, הם לא מתמחרים את עבודתם בהתאם ולא מצליחים להביא לגדילה העסקית לה הם מקווים."

אז מה בעצם הם עושים לא נכון?

"אותם בעלי עסקים פשוט לא יודעים כיצד לשווק את העסק שלהם כמו שצריך.
הם לא יודעים כיצד לייצר זרימה של לקוחות חדשים לעסק, כיצד לבדל את עצמם ולמתג את העסק שלהם כמוביל בתחומו וכיצד לשמר לקוחות בצורה מיטבית שתשאיר לקוחות חדשים אצלם בעסק. אנחנו מדברים על אנשי מקצוע מצוינים, מומחים בתחומם, שיודעים לספק את הסחורה ברמה הגבוהה ביותר אבל לא יודעים איך להפיץ את הבשורה שלהם בעולם, שזה בדיוק התפקיד של השיווק בעסק.

אני יודע שבעלי עסקים יתחילו לראות שיפור משמעותי ואמיתי ברגע שידעו כיצד למקסם את הפעילות השיווקית שלהם ולפתור את כל הבעיות השיווקיות שמונעות מהעסק להתקדם. אני בטוח בזה, כי הייתי במקום שלהם בדיוק."

וזה מה שהשתנה בגישה שלך לאחר הפגישה עם המומחה האמריקאי?

"בדיוק. ברגע שהבנתי מה עומד מאחורי התהליך השיווקי, איך אנשים קונים ומדוע, הנחתי למעשה את היסודות לשיטת השיווק שלי והבנתי איך צריך לשווק עסקים ללקוחות. יישמתי את ההבנה החדשה הזאת על החברה שלי וראיתי איך אני מתחיל למכור עוד ועוד."

להפיץ את הבשורה ולעזור לכמה שיותר בעלי עסקים להצליח

כיום, עם אלפי עסקים מצליחים אותם ליווה, יוסי לוי מספר שהוא רואה במה שהוא עושה שליחות, כאשר מטרתו היא להגיע אל כמה שיותר בעלי עסקים שמוצאים את עצמם במצב דומה: "המחשבה שהתובנות והליווי שלי יכולים לעזור לעוד ועוד בעלי עסקים שנמצאים במצב הזה, היא שמניעה אותי להמשיך. הסיסמה המנחה אותי היא 'מעז יצא מתוק', ואני יודע שאני יכול לעזור לכל בעל עסק. אני יודע שהשיטה שפיתחתי יכולה להרים מהקרשים את אותם בעלי עסקים וללמד אותם לשקם את העסק שלהם, וכתוצאה מכך- גם את איכות החיים שלהם. אני רוצה שהם יוכלו להרשות לעצמם לחיות ברמת חיים גבוהה יותר ולהרשות לעצמם לרכוש וליהנות מדברים טובים שלא יכלו בעבר, כמו חופשה או רכב חדש."

בנוסף, הוא שב ומדגיש: "אני מדבר מתוך ניסיון אמיתי. נפלתי עם עסק אמיתי ובניתי עסק אמיתי ומצליח, והסיבה שההמלצות עליי רבות היא כי אני מביא תוצאות ואחוזי ההצלחה ל הלקוחות שלי הינם ככל הנראה הגבוהים ביותר."

יוסי, בשלב זה אנחנו בטוחים שסקרנת רבים מבעלי העסקים שקוראים את הדברים ורוצים להתחבר לידע הזה ולקבל כלים מעשיים ליישום גם בעסק שלהם. איפה היית ממליץ להתחיל?

"בשביל לדעת מאיפה להתחיל ולאן להתקדם, צריך קודם כל להבין איפה אנחנו נמצאים ולהציב יעדים ברורים להמשך. כמובן כל עסק הוא עולם ומלואו ועסקים שונים יכולים להיות במקום מאוד שונה מבחינה עסקית ושיווקית.

הצוות שלי ואני מציעים כיום תכנית ליווי מדהימה לעסקים בה אנו מלמדים כיצד ניתן לשפר באופן משמעותי מאוד את המערך השיווקי, את יכולת המכירה וסגירת עסקאות, ליצור זרם קבוע של לקוחות, כיצד להגדיל את הרווחיות פר עסקה, ובסופו של יום, אפילו להשאיר לעצמך יותר זמן פנוי.

אבל הכול מתחיל בשיחת ייעוץ קצרה, ללא תשלום כמובן, בה בעל העסק מקבל מאיתנו שיקוף לגבי מצבו ואנחנו מבינים ביחד איך אפשר לקחת אותו ואת העסק שלו לשלב הבא ולצמיחה."

קחו את העסק שלכם לרמה הבאה!

גלו כיצד גם אתם יכולים להגדיל את ההכנסות שלכם באופן משמעותי

לשיחת יעוץ מלאו את הפרטים הבאים

אתר המערבולת מביא את התוכן הטוב והאיכותי ביותר בכל תחומי החיים. מעת לעת אנו מארחים כתבים אורחים ומאפשרים להם להפנות את תשומת ליבם של הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים.

גילוי נאות

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

על פי הנתונים שהכנסת העסק שלך יכול לחסוך ₪ בשנה בזכות הקטנוע החשמלי

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!