מדוע חשוב לטפל בתביעות סיעודיות בהקדם האפשרי?

16,213
מדוע חשוב לטפל בתביעות סיעודיות בהקדם האפשרי?

בהגשת תביעה סיעודית לפיצויים, זמן הוא מצרך קריטי ■ למרות (ודווקא בגלל) שחברות הביטוח הסיעודיות מודעות לכך היטב, התובעים נאלצים לנהל תהליך ארוך, בירוקרטי ומסובך ■ בכתבה הבאה נסביר מדוע חייבים לפעול מהר, מה האינטרס של חברות הביטוח הסיעודיות להערים קשיים מנגד ואיך אפשר לזכות למרות הכל

נפתח בעובדה הפשוטה: קבלת אישור זכאות לקבלת קצבה מתביעה סיעודית מצריכה זמן. ערימות של זמן. כיוון שכל מקרה הוא ייחודי, לא ניתן למנות את כמות השעות המדויקת שתבזבזו על בירוקרטיה, אם כי נתוני הפתיחה מציירים תמונת מצב ברורה: במידה ותרצו לממש את הזכות הלגיטימית לקצבה, במקרה שאחד ההורים או בני משפחה אחרים שלכם הופך חס וחלילה לסיעודי, קחו בחשבון ששלושה חודשים הוא משך הטיפול בממוצע בתביעה ואיסוף ניירת רפואית והבניית תיק רפואי מצריכים פנייה לכשלושה גורמים שונים ומילוי של טפסים. לכל זה מתווספים שעות של המתנה על הקו לבדיקת סטטוס התביעה ובירורים אחרים, תהליכי הזדהות, הפסד שעות עבודה, זמן התייעצות עם משפחה וחברים ועוד ועוד…

במקרה בו אדם הופך לסיעודי, מתעורר צורך משמעותי בזמן פנוי לטובת שורת משימות דחופות: לאתר מומחים, ללוות לבדיקות ולפגישות עם רופאים, לערוך בדיקה מדוקדקת לאיתור מרכז יום ולא פחות חשוב, להקשיב ולתמוך.
העיסוק בבירוקרטיה בא על חשבון המשימות האלו וכך מוצאים את עצמם בני המשפחה עוסקים בניירת וטלפונים ונשארים עם פחות זמן להיטיב את מצבו של החולה ולהקל על התקופה המורכבת שלפניו.

אם לא די בכך שתביעת סיעוד מאלצת את בני המשפחה להתעסק בנושא מורכב, לרוב ללא ידע מוקדם (מה שמוביל ברוב המקרים לשגיאות ולדחיית התביעה כפי שנרחיב בהמשך), קיים קושי נוסף המתבטא במהירות הטיפול הנדרשת.

חשיבות מהירות הטיפול בתביעת סיעוד

במצב סיעודי מצבו של החולה עלול להתדרדר בכל רגע ובמקרה של פטירה הקיצבה מופסקת ואינה משולמת ליורשים. כלומר: מי שלא פועל בזמן, מפסיד את סיכוייו לזכות בקצבה המאפשרת להתמודד עם ההוצאות הכספיות הכבדות בעקבות המצב החדש, ומבטיחה שבן המשפחה הסיעודי ימשיך לחיות בכבוד.
החדשות היותר קשות הן שגם אם הגשתם את התביעה כנדרש, תגלו שמי שמקשה עליכם לפעול במהירות המתבקשת הן דווקא חברות הביטוח הסיעודי, ויש להן סיבה טובה: בדיוק כשם שבני המשפחה רוצים להשיג את הפיצוי, כך נחושות חברות הביטוח הסיעודי לשמור בכיסן את סכום התביעה המבוקש והקשיים שהן מערימות עוזרים להן להרוויח זמן.

דרך ההסבר הזה, פשוט להבין מדוע נציגי שירות פוטרים לקוחות בתשובות לקוניות. לא משנה כמה שעות תחכו על הקו ולכמה סיסמאות על דאגה ואכפתיות תיאלצו לשמוע בזמן הזה, בסופו של דבר תגלו למרבה האבסורד שבן המשפחה אשר זקוק נואשות לסיוע כלכלי, נחסם על ידי אותו גוף אליו הפריש את מיטב כספו מדי חודש.

אל תתמודדו בעצמכם מול חברות הביטוח הסיעודי!
פנו למומחים שיטפלו עבורכם בתביעה
והעלו את הסיכוי לקבל את המגיע לכם.

התקשרו אלינו 072-3901135 או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

משימה (כמעט) בלתי אפשרית

כפי שציינו, חוסר ידע וניסיון מהווה מכשול משמעותי נוסף בתהליך להשגת פיצוי סיעוד. מיכל אש, המנהלת המקצועית בחברת "מגן מומחים בע"מ", המשרתת אלפי משפחות מול חברות הביטוח הסיעודי להשגת קצבת סיעוד באופן מיידי, מונה שתי סיבות לסטטיסטיקה העגומה לגבי הצלחות של תביעות המוגשות באופן עצמאי:

● בקשות שנדחות משום שהוגשו באופן שגוי
"מי שלא מגיע מהתחום נוטה לנסח את התביעה באופן אמוציונלי, מתוך הנחה שזו הדרך הנכונה להגיש אותה. כך למשל, מודגש הסבל של החולה, הרקע הקשה ממנו הוא מגיע וכו'. בסוף, אלו פרטים לא רלוונטים ומה שנדרש הוא תיאור עובדתי, תמציתי וענייני".

● אי מודעות לאפשרות של פיצוי רטרואקטיבי
"בעת הגשת תביעה ולבטח במקרה של פטירה, חברות הביטוח אינן יוזמות בחינת זכאות רטרו ותשלום ליורשים. כשהצד השני לא מודע כלל לאפשרות, פיצויים רטרואקטיביים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים פשוט מתמסמסים".

יש מה לעשות מול חברות הביטוח הסיעודי


בשנים האחרונות, קמות יותר ויותר חברות שמעמידות מומחים לרשות מי שמעוניין לתבוע תשלום או פיצוי מגוף מסוים ואינו בקיא בתהליך. אותם מומחים פועלים כמיופי כוח ורותמים את הידע, הניסיון והמקצועיות שלהם לטובת תהליך שמשיג את התמורה המבוקשת במהירות.
בדיוק באופן הזה, פועלת בתחום הביטוח הסיעודי חברת "מגן מומחים בע"מ" שכאמור משרתת אלפי משפחות מול חברות הביטוח הסיעודי ומציגה הישגים מרשימים למדי, הן במהירות הטיפול והן באחוזי ההצלחה. מיכל אש ממשיכה לספר לנו כי "מדי שנה פונים אלינו אלפי ישראלים שנדחו ללא הצדקה, ולא פעם אף בניגוד לתנאי הפוליסה, בידי חברות הביטוח. המומחיות של אנשי המקצוע ב"מגן מומחים בע"מ" היא לקחת את העניינים לידיים כדי להשיג קצבה במהירות הבזק ובינתיים לאפשר לבני המשפחה להתמקד בשלומם של היקרים להם".

אל תתמודדו בעצמכם מול חברות הביטוח הסיעודי!
פנו למומחים שיטפלו עבורכם בתביעה
והעלו את הסיכוי לקבל את המגיע לכם.

התקשרו אלינו 072-3901135 או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מדברים במספרים

ביקשנו ממיכל אש כמה דוגמאות בכדי לקבל מושג על המספרים מאחורי אחוזי ההצלחה הגבוהים.
מיכל סיפרה על מקרה מהזמן האחרון, בו אושרה תביעה בזכאות מלאה בתוך שבוע וחצי בלבד מיום ההגשה! "במסגרת הזכאות אושר רטרו מקסימאלי של שלוש שנים. המבוטחת זכתה בסכום חד פעמי של למעלה מ-150,000 ש"ח, לצד קצבה חודשית בסך 4,500 ש"ח עד למיצוי מלוא הזכות. בתוך התהליך התברר כי המבוטחת כלל לא הייתה מודעת לעובדה שיש ברשותה פוליסה המזכה אותה בקצבה חודשית".

מקרה נוסף מדבר על מבוטח בן 84 הסובל ממכלול בעיות רפואיות שמגבילות את תפקודו הפיזי.
"מצבו של הקשיש היה קשה בעקבות תאונת דרכים. כיוון שסעיף זה מוחרג מהפוליסה, בנינו תיק רפואי באופן מקצועי וממוקד, תוך שימת דגש לכך שמקרה הביטוח לא נגרם כתוצאה מתאונת הדרכים, בזכותו אושרה זכאות עד למיצוי מלוא הזכויות בפוליסה".
מיכל ממשיכה "בתביעה שאושרה נכללת זכאות רטרואקטיבית מקסימאלית של שלוש שנים לאחור. המבוטח קיבל סכום חד פעמי של כ-130,000 ש"ח וקצבה חודשית בסך 3,500 ש"ח עד למיצוי מלוא הזכויות.

אל תתמודדו לבד

בכל שנה נאלצות אלפי משפחות בישראל "לג'נגל" בין דאגה לבן משפחתם שהפך לסיעודי לבין הגשת תביעת סיעוד. ברוב המקרים, למרות הצורך הדחוף והבקשה ההוגנת, התביעה נדחית בשל בירוקרטיה, התעסקות בנושא לא מוכר וקשיים שמערימות חברות הביטוח ממניעים אינטרסנטיים.
אז מה עושים? כמו במצבים אחרים בחיים, הפתרון נעוץ בשימוש במומחים שמקנים במקרה הזה ערך עצום: לא רק שהסיכוי לפיצוי גדל פי כמה, אלא שבני המשפחה זוכים ליותר זמן להשקיע בחולה ולהיטיב את תנאיו.

אל תתמודדו בעצמכם מול חברות הביטוח הסיעודי!
פנו למומחים שיטפלו עבורכם בתביעה
והעלו את הסיכוי לקבל את המגיע לכם.

התקשרו אלינו 072-3901135 או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

כמה קטנועים אתה מחזיק בעסק?

מרחק נסיעה חודשי ממוצע:

קטנוע בליץ

קטנוע בנזין

סה”כ לחודש

לפרטים נוספים ותיאום נסיעת מבחן השאר פרטים עוד היום:

פנייתך התקבלה!

דילוג לתוכן